Hogy máshogy csinálhatták volna éppen ők, mint fordítva? A Ford GT fejlesztése teljes titokban zajlott, és ellentétben a legtöbb sportautóval, itt a Le Mans-i 24 óráson is futó versenyautó készült el előbb, és csak utána szelídítették utcára.

Amikor II. Henry Ford már szinte kezében érezhette a Ferrari-gyár kulcsát, akkor Enzo Ferrari más megoldást talált a vállalat megmentésére, de Fordban megmaradt a meghiúsult üzlet utáni rossz szájíz. Ezért határozta el, hogy a Ford ott fogja megverni a Ferrarit, ahol a legjobban fáj nekik: a Le Mans-i 24 órás versenyen.

Szóval a Ford GT40-es nem más, mint a nagy revans, melynek gyümölcse 1966-ban érett be.

Akkor verte meg a híres hármas befutóval az amerikai csapat az olaszokat, akik egészen addig mindent vittek a versenysorozatban. Utána pedig éveken keresztül nem férkőzhetett olyan pilóta közel a dobogóhoz, aki nem GT40-esben ült.

Mostanra a második visszatérését ünnepelhetjük a Ford középmotoros sportautójának, és bár a nyolchengeres motor eltűnt belőle, az nem változott, hogy a tervezés elsődleges szempontja a versenyzés. A Ford GT ránézésre is egyértelműen versenyautó, a kabin egészen szűk, a hűtőnyílások pedig mind funkcionálisak, a hátsó kerekek mellett futó légcsatorna pedig azért van, hogy a lehető leghatékonyabban dolgozhasson a kiemelkedő hátsó szárny.

Minden apró porcikájából árad a motorsport és a mérnöki tudás, a küzdelem a köridők ellen.

Szénszálas monocoque alváz adja a központi elemet, melyhez könnyű alumínium első és hátsó segédkeret csatlakozik. A külső karosszériaelemek és a Heritage Edition felnijei is karbonból készültek. Mögötte hatdugattyús Brembo nyergek szorongatják a karbon-kerámia féktárcsákat, a felfüggesztése pedig tolórudas.

3,5 literes, turbós V6-os motorjának alapját az a blokk adja, mely az F–150 Raptorban is van, de jelentősen átdolgozott változatban. A GT-ben 660 lóerős és 750 Nm nyomatéka van, amivel a középmotoros sportautó kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul százra, és 350 km/óra a végsebessége.

10,8 másodperc alatt futja a negyedmérföldes távot, melynek végén 216 km/óra sebességet ér el.

Alaposan megválogatta a Ford, hogy ki kaphat a GT-ből, továbbá szigorú feltételekhez kötötték az eladást is. Ez a 2020-as autó az első példányok egyike, melyet ráadásul a Heritage csomaggal rendeltek meg. Az 1969-es Le Mans-i 24 órás versenyen győztes GT40 Mk I versenyautó emlékére kapta meg a Gulf halvány kék és narancssárga színét. A becslések szerint már most 1,3 millió dolláros áron kelhet el a Sotheby's árverésén.

Ez is érdekelhet:

Most már tényleg ez lesz a legeslegutolsó Ford GT

Kétszer is növelték a limitált széria példányszámát, de aki eddig nem rendelte meg, végképp lemaradt a Ford szupersportautójáról.

Mindig is az egyik kedvenc kisautónk marad – a Ford Fiesta-sztori

47 év után véget ér a Fiesta pályafutása – elmeséljük a Ford kisautójának történetét.

Gyönyörű ez a Ford Escort RS Turbo, ami Lady Dianáé volt

Csak fehérben lehetett rendelni ezt a modellt, de Diana számára gyártottak egy feketét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában