Minden téren elképesztő szuperautó a legújabb Ford GT, de a rendszámos és a versenyautó-változatát is korlátok közé szorítják a szabályok. A Ford most épített egy olyan GT-t, aminél egyiknek sem kell megfelelni, és limitált példányszámban árulni is fogja.

A legendás eredeti emlékére már másodjára élesztette fel a szuperautóját a Ford, és a legújabb GT olyan jól sikerült, hogy sokkal többen akarják megvenni, mint ahányat gyártanak belőle. A GT a versenypályákon is sikeres, de mind a közúti, mint a versenygépre igaz, hogy meg kell felelnie az érvényes szabályoknak. A Ford ezért épített egy minden korlátozás nélküli változatot.

Az újdonságba ugyanaz a 3,5 literes, hathengeres Ecoboost motor kerül, mint a többibe,

de míg az utcai modell 650 lóerős, a versenyautó teljesítményét pedig a szabályok miatt 500 lóerőre kell korlátozni, addig a GT Mk II kereken 700 lóerőre képes. De éppen ezért nem kaphat rendszámot, és nem lehet vele versenyen sem indulni, csak pályanapokon használható.

A szériamodell aerodinamikája maga a csoda, de azt is átdolgozták, új első splitter és diffúzor, valamint hatalmas hátsó szárny került rá, ami ötször akkora leszorító erőt termel. Csak azzal, hogy elhagyták az állítható hasmagasságot és a különböző üzemmódokat,

Más részletek is a versenyautókéra emlékeztetnek, így az intercoolert vízpermet hűti, a tetőre tett légbeömlő pedig a motor és a váltó hűtését javítja.

A kormánykerék és a fedélzeti elektronika a versenyautókéból származik, az utóbbi tolatókameraként is funkcionál.

A Mark II gyártása ugyanott kezdődik, mint a többi GT-é, de aztán a versenyautót építő műhelyben fejezik be,

Nem lesz gyakori látvány még a pályanapokon sem, ugyanis csak 45 példány készül belőle, és az is 1,2 millió dollárba, azaz 350 millió forintba kerül.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon