Az elektromos autók korában a legendás sportkocsik sem kerülhetik el, hogy villanymotoros változat készüljön belőle. Az elektromos Mustangot maga a Ford építette, és érdekességképpen a kézi váltót is meghagyta benne.
A Fordnál egy ideje lehet tudni, hogy a Mustang által inspirált elektromos crossoveren dolgoznak, és még mielőtt megismernénk a Mach néven emlegetett autót, befutott a klasszikus izomautó elektromos változata. A Mustang Lithium névre keresztelt prototípust nem egy tuningcég építette, hanem a gyárban készült, és a jövő sportautójának hajtását kísérletezik vele.
Az erejére nem panaszkodhatsz, az elektromos Mustang teljesítménye 900 lóerő, a maximum nyomatéka több mint 1300 Nm,
ami azonnal az indulástól elérhető, mint minden villanyautóban. Furcsán hangzik, de a Ford a hatfokozatú kézi váltót is meghagyta benne, a pusztító nyomatékot elviselő szerkezetet a versenyautókból vette át.
Azt nem árulták el, milyen gyors lett az elektromos Mustang, és azt sem, hogy mennyit megy el egy feltöltéssel, de azt igen, hogy az akkumulátor 800 voltos, ami kétszerese a ma kapható elektromos autókénak, ezzel a rendszer
könnyebb, erősebb, kevesebb hőt termel, és nagyobb erő leadására képes: a gyáriak egy megawattról beszélnek.
A Lithium külsőre is dögösebb lett a széria Mustangnál,
ugyanis 25 milliméterrel leültették, 20 colos kovácsolt kerekeket szereltek rá Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal, a karosszériaelemeket pedig szénszálas anyagból készítették. Az izomautó érdekessége az ablakokkal ellátott motorházfedél, ami sejtetni engedi, mit hajtja ezt a tuningolt Mustangot.
A belső teret az elektromos autókra jellemző kék színnel dobták fel, és feltűnhet a nagyobb, 10,4 colos álló formátumú érintőképernyő is, amin elő lehet hívni a Valet, Sport, Track és Beast üzemmódokat. Ha a sorozatgyártású Mustang egy ideig marad is benzinmotoros, a jövőre érkező, 500 kilométeres hatótávú musztángos crossover tényleg gyártásba kerül.