A kilencvenes évek végén a Puma még egy kis sportkupé volt, a Ford pedig most ismét használatba veszi a jól hangzó nevet, méghozzá egy divatos crossoveren, ami a formáján kívül a mild hibrid hajtása és a praktikus csomagtartója miatt is népszerű lehet.

Szabadidő-autója eddig is volt már egy pár a Fordnak, a legkisebbek között például az Ecosport, de az eredetileg a dél-amerikai piacra szánt kockaforma típus nem aratott osztatlan sikert. A Fordnál ezért az alapoktól fogva terveztek egy vadonatúj kis crossovert, aminek egy jól hangzó, de immár 17 éve nem használt nevet adtak.

Az új Ford Puma a nemrég bemutatott vadonatúj Kuga kistestvére lesz, és ahhoz hasonlóan nagyon mutatós lett a formája.

A Fordnál úgy gondolták, hogy ezúttal nem terepjárósan szögletes, hanem sportosan izmos külsőt alkotnak neki, amit hatalmas kerekekkel dobtak fel: az ST-Line szériában 17, a Titanium 18 colos kerekeket kap, de akár 19 colos is rendelhető.

A méretével az új Puma éppen beillik a kategóriatársak közé.

A 4,19 méteres hossza 15 centivel nagyobb az alapokat adó Fiestánál, a 2,59 méteres tengelytávja is tíz centivel lett hosszabb, a hat centivel szélesebb, 1,56 méteres nyomtávja ugyanakkora, mint a Focus hasonló mérete. Az utasterét is csaknem olyan tágasnak ígérik.

A formás külsőből talán nem sejtenéd, de a Puma a kategória egyik legnagyobb csomagterét mondhatja magáénak.

A padló feletti rész önmagában is 370 literes, de a pótkerék helyén lévő dobozzal együtt összesen 456 literes lesz a tér, és 115 centi magas tárgyak is szállíthatók, a hátsó ülések ledöntésével pedig 1000 literes teret lehet telepakolni.

A tervezők kitettek magukért, a Puma tele van praktikus megoldásokkal,

a legjobb a már említett doboz a csomagtér padlója alatt, ami slaggal is mosható, a vizet pedig egyszerűen egy dugóval lehet leereszteni.

A csomagtérajtó elektromosan mozgatható, akár láblendítésre is, és szintén praktikus, hogy az ülések gyári huzatát le tudod venni, és simán kimoshatod.

A kínálat alapja a már ismerős egyliteres, háromhengeres, turbós Ecoboost benzinmotor, ami legalább 100 lóerős, de van 125 és 155 lóerős kivitele is. A középsőhöz opció, a legerősebbhez széria

a mild hibrid rendszer, ami egy 11,5 kilowattos önindító-generátor egységből és egy 48 voltos lítiumion akkumulátorból áll.

A mild hibrid autónál nemcsak a start-stop rendszer működik sokkal finomabban,

de lassításkor tölti az akkumulátort, és átlagosan 20, de akár 50 Nm nyomatékával segítheti a részterhelésen hengerlekapcsolásra is képes benzinmotort, ami ezzel takarékosabbá válik, a szabvány szerinti fogyasztása 5,4 és 5,6 l/100 km a két kivitelnek.

A Fordnál azért a dízelmotorral is számolnak, elérhető lesz az 1,5 literes turbódízel 120 lóerővel,

és a 125 lóerős benzineshez duplakuplungos váltót is lehet rendelni. A vezetéstámogató rendszerek teljes skáláját megtalálod majd a szinte önvezető távolságtartó, dugóban araszoló és sávtartó asszisztensektől az önállóan parkoló és táblafelismerő segédekig.

A felszereltsége elég jónak mondható, 12,3 colos színes képernyő helyettesítheti a műszeregységet, a 8 colos érintőképernyőhöz széria az Android Auto és Apple CarPlay. Ezen felül

panorámatető, masszázsülések, vezeték nélküli mobiltöltés, fedélzeti wifi és 10 hangszórós B&O Play hifi is benne lehet

a korábbi kupénál sokkal sikeresebbnek ígérkező új Pumában.

Ez is érdekelhet:

Nagyot változott a Ford Kuga, konnektoros hibrid is lesz belőle

Jobban hasonlít az új Focusra, mint valaha.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés