A neve még mindig nem az igazi, de minden más téren nagyot lépett előre a Ford legkisebb crossovere. A Kuga és Edge kistestvére dögösebb formát, teljesen új belsőt, még több extrát és ígéretes motorokat kapott.

Eredetileg nem az európai piacra készült, ezért is hezitálhattak olyan sokat, hogy bevezessék-e nálunk, de néhány éve végül megérkezett hozzánk is a Ford legkisebb crossovere, az EcoSport. A neve nem az igazi, és a formája sem nyerte el a vevők tetszését, ezért most alaposan átdolgozták a típust. Csak a tömzsi arányairól ismerhetsz rá, mert minden más új rajta.

Új fényszóróival és hűtőmaszkjával úgy néz ki, mint egy kicsinyített Edge, ami elég jó belépőnek számít.

Mint a többi Fordnak, úgy ennek is van már ST-Line változata, ami még sportosabb külsőt jelent. 17 vagy 18 colos kerekein, élénk színekben, akár eltérő színű tetővel az EcoSport sokkal dögösebb lett az eddiginél. Jót tett neki az is, hogy néhány éve elhagyták a pótkereket a hátfaláról.

Belül egy egész generációnyit változott az EcoSport, ami immár a Ford legújabb berendezését kapta meg. A Fiestából lehet ismerős a műszerfal, akárcsak a középre tett 8 colos érintőképernyő, amelyen Android Auto vagy Apple CarPlay segítségével az okostelefon funkcióit is el lehet érni. Még B&O Play hifi is van a rendelhető extrák között.

Ha benzinessel kérnéd, akkor az 1.0 Ecoboost 100, 125 és 140 lóerővel választható, a középső akár automata váltóval is. De lesz dízel is, méghozzá a Ford legújabbja, az 1.5 EcoBlue, ami 100 és 125 lóerővel készül. Az utóbbihoz pedig lehet rendelni igazi összkerékhajtást, ami kiemeli az EcoSportot a kis crossoverek mezőnyéből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában