Bemutatta a Kuga új generációját a Ford, és az újdonság minden eddiginél jobban hasonlít a Focusra. A műszaki alapok is a kompakt modelltől származnak, de ahhoz képest háromféle hibrid is lesz belőle, közte konnektorról tölthető is.

A Kuga két generáció óta az a Fordnak, mint a Kiának a Sportage, a Toyotának a RAV4 vagy a Volkswagennek a Tiguan. A közepes méretű szabadidő-terepjáró új kiadása azonban minden eddiginél személyautósabb formájú lett, első ránézésre meglátod benne azokat a vonalakat, amelyek a Focust is dögösebbé teszik. Mint minden új Fordot, ezt is lehet majd kérni sportos ST-Line vagy elegáns Vignale változatban.

A 4,58 méter hosszú új Kuga nagyobb is lett az elődjénél,

9 centivel hosszabb, néggyel szélesebb és kettővel alacsonyabb, ami jobb kiállásúvá teszi, a tömege közben 90 kilogrammal csökkent, mivel ugyanarra az alapra épül, mint az új Focus. A tengelytávja két centivel 2,71 méteresre nőtt, és a gyáriak szerint minden irányban bővült a helykínálat. A hátsó üléseket sínen lehet eltolni, amivel a lábteret vagy a csomagtartót lehet növelni, az utóbbit 67 literrel.

A Fordnál elsőként a Kuga háromféle hibrid hajtással is elérhető lesz.

A legérdekesebb a konnektorról tölthető hibrid, ami 2,5 literes, Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotort és elektromotort kap, a kombinált teljesítménye 225 lóerő. A 14,4 kilowattórás lítiumion akkumulátora otthoni hálózatról 4 óra alatt tölthető fel, amivel aztán 50 kilométert képes megtenni. Lesz egy öntöltő hibrid változat is, ugyanezzel a benzinmotorral, akár összkerékhajtással és 5,6 literes átlagfogyasztással.

A harmadik egy mild hibrid, ami a kétliteres, 150 lóerős turbódízelt, az önindító és a generátor szerepét ellátó elektromotort és egy 48 voltos lítiumion akkumulátort jelent, 5 literes gyári fogyasztással. A Kuga hagyományos motorokkal is kapható lesz: 1,5 literes, háromhengeres, 120 és 150 lóerős benzines, valamint 1,5 literes, 120 lóerős és kétliteres, 180 lóerős dízel lesz a kínálatban, nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással.

A berendezés csaknem ugyanaz, mint amit az új Focusban láthatsz,

a műszerfal újdonsága a 12,3 colos színes képernyővel helyettesített műszeregység. A Focus mintájára a 8 colos érintőképernyő, a fedélzeti wifi, a head-up display és a 10 hangszórós, 575 wattos B&O Play hifi ebben is benne lesz, akárcsak a távolságtartó és sávtartó rendszerek. 2020-ban, mire az új Kuga megérkezik a kereskedésekbe, már okostelefon-alkalmazás is működni fog hozzá.

Ez is érdekelhet:

Az új hibrid kombi lehet a legkeresettebb Ford Mondeo

Megújult a Ford középkategóriás autója.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában