Újabb elektromos autóval bővítette a kínálatát a Ford, az Explorer és a Capri után nem sokkal elkészült a népszerű Puma elektromos hajtású változata, aminek a hatótávja és a csomagtartója is érdekes, csak más hangsúllyal.
Nem csinált titkot belőle a Ford, hogy elektromos autót farag a Pumából, és miután lecsengett az új Explorer és az alapjára épülő Capri bevezető kampánya, máris itt a márka következő újdonsága, a Puma Gen-E, ami több szempontból is érdekes, hiszen a paraméterei alapján megadja mindazt, amit egy városban használt crossovertől elvárnak a vevők.
Jól ismert recept szerint alakították át a Pumát, amiről természetesen hiányoznak a kipufogóvégek, a hűtőmaszk helyére pedig színre fújt burkolat került, a Mustang Mach-E mintájára csak a kerete idézi a hagyományos maszkot, egyben áramvonalasabbá is teszi az autót.
Sportos külsejével és akár 19 colos könnyűfém kerekeivel a Pumát továbbra is lehet szeretni a dizájnjáért.
Még ennyire sem változott meg a nemrég megújult belső tér, csak a középkonzolt szabták át,
ugyanis az irányváltó kar nem az ülések között, hanem a kormányoszlopon kapott helyet, és a kézifék funkcióját is ellátja. A megemelt középkonzolra tárolórekeszek kerültek, nem maradt el a csúsztatható könyöklő és a vezeték nélküli telefontöltő sem.
Csomagtere nemhogy nem kisebb, de egyenesen nagyobb lett az elektromos Pumának.
A benzines modellben a padló alatti, mosható Megabox növelte a praktikumot, míg a Puma Gen-E-ben egy még nagyobb doboz, a Gigabox került a helyére, ezzel 476-ról 523 literesre nőtt a csomagtér. Még az autó orrában is lett egy 43 literes rekesz a kábeleknek.
Sejthetjük, hogy a nagy csomagtér mellett az ülések alá már nem fért nagy akkumulátor, és a Puma Gen-E gyenge pontja a 43,6 kilowattórás akkucsomag lehet.
A hatótávja ezzel még a 13,1 kilowattórás fogyasztás mellett is csak a 376 kilométert éri el a gyári adatok szerint,
tölteni utcai vagy otthoni fali töltőn 11 kilowattal, egyenáramú villámtöltőn 100 kilowattal lehet.
Sokat nem kell várni a töltésre, 23 perc alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség, és a Puma Gen-E elég fürge a városi használathoz,
hiszen a 168 lóerős, 290 Nm-re képes motorjával nyolc másodperc alatt gyorsul százra, ami a korábbi Puma ST szintje. A vezetési élmény fokozása érdekében az elektromos hajtású változatot direktebb kormányzással szerelték.
Jövő év elején már a kereskedésekben lesz az új Puma Gen-E, ami a benzines testvéréhez hasonlóan a Ford romániai gyárában készül, Craiovában. Az elektromos változat kínálatát annyira egyszerűsítették, amennyire csak lehet, két felszereltségi szint és előre kiválogatott extracsomagok közül lehet választani, a képeken látható Electric Yellow szín alapáron jár.
Ez is érdekelhet: