Stílusa amerikai, de a teljesen elektromos Explorer európai tervezésű és gyártású autó, méghozzá annyira, hogy a műszaki alapjait a Volkswagen szállítja. Ezzel a villanyos szabadidő-autóval kezdődik a Ford új jövője.

Miközben örülhetünk az európai utakon is élvezetes Mustang szívó V8-as motorjának, sorra tűnnek el az olyan rég ismert típusok, mint a Mondeo vagy a hamarosan elköszönő Fiesta, de a kompaktok között szintén erős Focusnak is meg vannak számlálva a napjai. Az már régóta tudható, hogy a Ford szoros együttműködésben dolgozik a Volkswagennel, melynek első jele a Caddyvel rokonságban álló Tourneo Connect volt, de az igazi nagy durranás csak most jött az elektromos Explorer szabadidő-autóval.

Nem sok fantáziát lőttek el a névválasztásra, de az autó formaterve távolról sem emlékeztet a Volkswagen ID.4-re.

Akiknek a szemében az Explorer egy tipikus amerikai terepjárósabb megjelenésű SUV, melyet itthon kizárólag konnektorról tölthető formában kínálnak, biztosan furcsán néz majd a hozzá képest kicsi (4,5 méter hosszú) szabadidő-autóra, mely kizárólag elektromos hajtással lesz elérhető. A Fordnál különösen jó érzékkel laknak le vagy koptatnak el olyan nagyszerű neveket, mint a Ghia vagy a Vignale, így cseppet sem meglepő ez a lépés.

Vitathatatlan azonban, hogy az új Explorer tűpontos találat, hiszen az elektromos szabadidő-autónál semmi nem divatosabb most az autóiparban. A Mustang Mach-E-nél várhatóan jóval olcsóbb modellhez pedig a Volkswagen MEB platformját használják, aminek bőven akad nyoma az autón.

Formaterve határozott és egyenes vonalakból áll, igazán maszkulin jelenség az Explorer, melynek jellegzetes menetfényei között fekete sáv húzódik a típusnévvel, alatta pedig hatalmas Ford logó díszeleg. Egyszerű átcímkézés helyett kidolgozott részletei vannak és még a lemezek szintjén is vannak változások, ezért sokkal hagyományosabb bakancs sziluettje van.

Árulkodó jel a hátsó felnik mögötti dobfék, mely a Volkswagen ID sorozatának jellemzője.

Műszaki adatokat nem közölt a Ford, de a rokonok könnyen elárulják, mire számíthatnak azok, akiknek az Explorer dizájnja szimpatikusabb. Alapból a hátsó kerekek hajtottak, de a csúcsváltozatban már tengelyenként egy villanymotor adja az összkerékmeghajtást. Nettó 77 kWh-s akkumulátora gyorstöltővel tízről nyolcvan százalékra mindössze 25 perc alatt töltődik fel. WLTP szerinti hatótávja 500 kilométer környéki, a reálisabb EPA adatok várhatóan 350 kilométer közelében lesznek.

Utastere látványosan más elrendezésű, mint a Volkswageneké, de bizonyos elemeket átvettek a Ford Explorerben, mint az érintőgombos hangerőállítás vagy az gombbal átkapcsolható ablakemelők. A Sync Move fedélzeti rendszer egy hatalmas, álló formátumú érintőképernyő mögött van, melynek szöge állítható.

Temérdek tárolóhelyet alakítottak ki az Explorerben, melyek közül a két ülés közötti rekesz akár egy 15 colos laptopot is képes elnyelni. A 470 literes csomagtartóba még a töltőkábelek mellé is bőven férnek majd cuccok, ha már az autó orrában nem alakítottak ki második csomagtartót.

Ez is érdekelhet:

Részleteiben újult meg a Volkswagen elektromos autója

Néhány hibáját kijavította a Volkswagen az ID.3-nak, de néhányat meghagyott.

Két és fél tonnás, zöld rendszámos Ford, 457 lóerővel. Kell ez nekünk?

Az Explorert nem spórolásra tervezték. Ez egy klasszikus teljesítményhibrid. Ha lepadlózzuk, a technika egyből félredobja a világmegmentést és brutális erővel kezdi gyorsítani az iszonyú tömeget.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Van benne feszültség! – megnéztük a vadonatúj Kia EV3-at

További cikkeink a témában
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hirdetés