Stílusa amerikai, de a teljesen elektromos Explorer európai tervezésű és gyártású autó, méghozzá annyira, hogy a műszaki alapjait a Volkswagen szállítja. Ezzel a villanyos szabadidő-autóval kezdődik a Ford új jövője.

Miközben örülhetünk az európai utakon is élvezetes Mustang szívó V8-as motorjának, sorra tűnnek el az olyan rég ismert típusok, mint a Mondeo vagy a hamarosan elköszönő Fiesta, de a kompaktok között szintén erős Focusnak is meg vannak számlálva a napjai. Az már régóta tudható, hogy a Ford szoros együttműködésben dolgozik a Volkswagennel, melynek első jele a Caddyvel rokonságban álló Tourneo Connect volt, de az igazi nagy durranás csak most jött az elektromos Explorer szabadidő-autóval.

Nem sok fantáziát lőttek el a névválasztásra, de az autó formaterve távolról sem emlékeztet a Volkswagen ID.4-re.

Akiknek a szemében az Explorer egy tipikus amerikai terepjárósabb megjelenésű SUV, melyet itthon kizárólag konnektorról tölthető formában kínálnak, biztosan furcsán néz majd a hozzá képest kicsi (4,5 méter hosszú) szabadidő-autóra, mely kizárólag elektromos hajtással lesz elérhető. A Fordnál különösen jó érzékkel laknak le vagy koptatnak el olyan nagyszerű neveket, mint a Ghia vagy a Vignale, így cseppet sem meglepő ez a lépés.

Vitathatatlan azonban, hogy az új Explorer tűpontos találat, hiszen az elektromos szabadidő-autónál semmi nem divatosabb most az autóiparban. A Mustang Mach-E-nél várhatóan jóval olcsóbb modellhez pedig a Volkswagen MEB platformját használják, aminek bőven akad nyoma az autón.

Formaterve határozott és egyenes vonalakból áll, igazán maszkulin jelenség az Explorer, melynek jellegzetes menetfényei között fekete sáv húzódik a típusnévvel, alatta pedig hatalmas Ford logó díszeleg. Egyszerű átcímkézés helyett kidolgozott részletei vannak és még a lemezek szintjén is vannak változások, ezért sokkal hagyományosabb bakancs sziluettje van.

Árulkodó jel a hátsó felnik mögötti dobfék, mely a Volkswagen ID sorozatának jellemzője.

Műszaki adatokat nem közölt a Ford, de a rokonok könnyen elárulják, mire számíthatnak azok, akiknek az Explorer dizájnja szimpatikusabb. Alapból a hátsó kerekek hajtottak, de a csúcsváltozatban már tengelyenként egy villanymotor adja az összkerékmeghajtást. Nettó 77 kWh-s akkumulátora gyorstöltővel tízről nyolcvan százalékra mindössze 25 perc alatt töltődik fel. WLTP szerinti hatótávja 500 kilométer környéki, a reálisabb EPA adatok várhatóan 350 kilométer közelében lesznek.

Utastere látványosan más elrendezésű, mint a Volkswageneké, de bizonyos elemeket átvettek a Ford Explorerben, mint az érintőgombos hangerőállítás vagy az gombbal átkapcsolható ablakemelők. A Sync Move fedélzeti rendszer egy hatalmas, álló formátumú érintőképernyő mögött van, melynek szöge állítható.

Temérdek tárolóhelyet alakítottak ki az Explorerben, melyek közül a két ülés közötti rekesz akár egy 15 colos laptopot is képes elnyelni. A 470 literes csomagtartóba még a töltőkábelek mellé is bőven férnek majd cuccok, ha már az autó orrában nem alakítottak ki második csomagtartót.

Ez is érdekelhet:

Részleteiben újult meg a Volkswagen elektromos autója

Néhány hibáját kijavította a Volkswagen az ID.3-nak, de néhányat meghagyott.

Két és fél tonnás, zöld rendszámos Ford, 457 lóerővel. Kell ez nekünk?

Az Explorert nem spórolásra tervezték. Ez egy klasszikus teljesítményhibrid. Ha lepadlózzuk, a technika egyből félredobja a világmegmentést és brutális erővel kezdi gyorsítani az iszonyú tömeget.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés