Lecsapott tetejű elektromos szabadidő-autóként tér vissza a Capri, melynek alapjai a Volkswagentől származnak, de a formaterv és a hangolás már a Ford munkája.

Nem először nyúlik vissza a múltba egy jól csengő névért a Ford, korábban a Ghia és a Vignale olasz karosszériaépítő cégek nevét koptatta el néhány műfa dekorbetét és hanyagul megvarrott bőrbelső miatt, aztán a Puma változott kis kupéból apró szabadidő-autóvá, most pedig a csinos Capriból lett Volkswagen alapokra épülő elektromos SUV.

Európai Ford Mustang helyett az új Ford Capri valójában egy alaposan átöltöztetett Volkswagen ID.5.

Dupla kerek fényszórókat idéző LED-es lámpáival halványan idézi meg az eredeti Capri kupét a Ford, a karosszérián körbefutó fekete sávok és az aerodinamikus felnik (19 és 21 col között felszereltségtől függően) viszont egyértelműen újkori elemek a formatervben. A több mint 4,6 méter hosszú, 2 méter széles és 1,6 méter magas Capri sziluettje kísértetiesen hasonlít a szintén ötajtós Polestar 2-esre.

Mivel épp úgy az MEB platformra épül, mint a Škoda Enyaq Coupé vagy éppen a Ford Explorer, ezért a Capriban van opciós extraként hőszivattyú, viszont nincs elöl csomagtartója (frunk), a hátsó tengelyen pedig dobfékek vannak. Cserébe viszont az utastér mögötti csomagtartó 572 literes, a padló alatti rekeszben pedig további 55 liternyi térben lehet rendezgetni a ritkábban használt kiegészítőket vagy töltőkábeleket.

Utasterében néhány Volkswagenből származó kapcsolón kívül valóban fordos elemek vannak, még a 14,6 colos központi érintőkijelző is álló formátumú. Ez a kijelző ráadásul mozgatható, alatta zárható tároló van az olyan apróbb értékeknek, melyeket nem szerencsés látható helyen tartani az autóban. A könyöklő alatti rekesz 17 literes, ezért akár nagyobb tárgyakat, tableteket is tud elnyelni.

Nincs semmi különleges a Ford Capri hajtásában, a hangolása azonban megkülönbözteti majd a Volkswagenektől.

Kétféle akkumulátorral és kétféle teljesítménnyel érkezik majd a Capri, melynek alapváltozatában a 286 lóerős és 550 Nm nyomatékú villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. Ebben egy nettó 77 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor van a padló alatt, mely tízről nyolcvan százalékra 28 perc alatt töltődik, egyenáramú töltőről legfeljebb 135 kW-tal. Ennek a modellnek közel 630 kilométeres hatótávot ígér a Ford.

Két villanymotorral már stabilabb és gyorsabb a 340 lóerős Capri, a 79 kWh-s akkumulátorral szerelt változat 5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de a végsebessége ennek is 180 km/óra. Ennek a töltési maximuma már 185 kW, de csak két perccel hamarabb éri el az ideálisnak tekinthető nyolcvan százalékos töltöttséget.

Magyarországon a Ford Capri hátsókerekes alapváltozata 19,2 millió forinttól indul, a kétmotoros pedig 20,4 millió forint. A nagyszerű sárga színért egy fillért sem kérnek, a hőszivattyú viszont félmilliós tétel, a hátbarát ülésekért pedig 250 ezer forintot kérnek.

Ez is érdekelhet:

Még a Ford Mustang GTD is lehet durvább!

Reszeltek még egy kicsit a Ford 800 lóerős, közútra engedett versenyautóján a mérnökök.

Kiélezték a 280 lóerős Ford Focus ST-t

Igazi hot hatch, kézi váltóval!

Terepen csapatós villanyautó a Ford Mustang Mach-E Rally

Ezzel már lehet teperni a zsombékosban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés