Életben tartja a lángot a Ford Focus ST Edition, mely kifejezetten azoknak készült, akik a hétköznapokon a kompaktok praktikumát, hétvégén pedig a hot hatch-ek vezetési élményét élvezik.

Sorra jelennek meg a sportos hangulatú, elektromos kompaktok és tűnnek el a klasszikus, kézi váltós hot hatch-ek, de a Ford még utoljára bedobja a Focus ST finomhangolt változatát, hogy az utolsó cseppeket is kifacsarja a műfajból.

Tökéletes egyensúly a kényelem és a sportosság között, ez a Focus ST Edition legnagyobb fegyvere.

2,3 literes, négyhengeres turbómotorja alacsony fordulaton is nyomatékos, ezért hétfőtől péntekig nem kell túlzottan tiporni a gázpedált és tologatni a váltót, hogy gondtalan legyen az ingázás. Viszont a 280 lóerő és a 3000-es fordulattól rendelkezésre álló 420 Nm nyomaték tökéletesen bevethető a hétvégi pályanapokon, amikor a köridőhöz minden ezredmásodperc számít.

Európában már jóval népszerűbbek az automata váltós autók, hiszen gyorsabbak és kényelmesebbek, de már régóta takarékosabbak is. Ezen kívül a legfrissebb vezetéstámogató rendszereket is sokkal nehezebb integrálni egy kézi váltós autóba. A Ford Focus ST Editionben viszont a vezető öröme a legfontosabb, ezért még három pedál és egy hatfokozatú manuális váltó van benne.

Kézzel állítható lengéscsillapítóit a Ford Performance részlege fejlesztette, többek között a Nürburgringen is hangolták, a gyártást pedig a KW-ra bízták.

Tíz milliméterrel alacsonyabb a Focus ST Edition a sima Ford Focus ST-nél, a rozsdamentes acél házas lengéscsillapítóval pedig további 20 milliméternyi állíthatóság van benne. A rengeteg paraméterében állítható gátlók lehetővé teszik, hogy utcán és versenypályán is élvezettel használható legyen a Ford izmos kompaktja. Egyúttal megköveteli a vezetőtől, hogy komolyan foglalkozzon a technikával. Az ehhez szükséges lépéseket azonban nem az internetről kell összevadászni, a Ford kezelési útmutatót és beállítási javaslatokat is mellékel a Focus ST Editionhöz.

Felnijei egy speciális eljárással készülnek, ami lehetővé teszi, hogy az alumínium ötvözet megtartsa a szakítószilárdságát és növelje az ütésállóságot, közben pedig kevesebb anyagot használnak fel az elkészítéséhez. A kovácsolt kerekekkel tíz százalékkal csökkentették a rugózatlan tömeget. A 19 colos felnikre tapadásra optimalizált Pirelli P Zero Corsa gumikat szerelnek.

Ez is érdekelhet:

Ezzel a Golf GTI-vel búcsúztatja a kézi váltót a Volkswagen

Utoljára lehet kézi váltós Volkswagen Golf GTI-t venni.

333 lóerővel csap oda a megújult Audi S3

Izmosabb és izgalmasabb lett az Audi sportos kompaktja.

A GR Corolla bizonyítja, hogy az izgalmas Toyoták léteznek

Élénk szín, erős motor, állítható összkerékhajtás. A GR Corolla mindent megtesz a vezetési élményért, csak nem Európában.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
35% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
65% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés