Életben tartja a lángot a Ford Focus ST Edition, mely kifejezetten azoknak készült, akik a hétköznapokon a kompaktok praktikumát, hétvégén pedig a hot hatch-ek vezetési élményét élvezik.

Sorra jelennek meg a sportos hangulatú, elektromos kompaktok és tűnnek el a klasszikus, kézi váltós hot hatch-ek, de a Ford még utoljára bedobja a Focus ST finomhangolt változatát, hogy az utolsó cseppeket is kifacsarja a műfajból.

Tökéletes egyensúly a kényelem és a sportosság között, ez a Focus ST Edition legnagyobb fegyvere.

2,3 literes, négyhengeres turbómotorja alacsony fordulaton is nyomatékos, ezért hétfőtől péntekig nem kell túlzottan tiporni a gázpedált és tologatni a váltót, hogy gondtalan legyen az ingázás. Viszont a 280 lóerő és a 3000-es fordulattól rendelkezésre álló 420 Nm nyomaték tökéletesen bevethető a hétvégi pályanapokon, amikor a köridőhöz minden ezredmásodperc számít.

Európában már jóval népszerűbbek az automata váltós autók, hiszen gyorsabbak és kényelmesebbek, de már régóta takarékosabbak is. Ezen kívül a legfrissebb vezetéstámogató rendszereket is sokkal nehezebb integrálni egy kézi váltós autóba. A Ford Focus ST Editionben viszont a vezető öröme a legfontosabb, ezért még három pedál és egy hatfokozatú manuális váltó van benne.

Kézzel állítható lengéscsillapítóit a Ford Performance részlege fejlesztette, többek között a Nürburgringen is hangolták, a gyártást pedig a KW-ra bízták.

Tíz milliméterrel alacsonyabb a Focus ST Edition a sima Ford Focus ST-nél, a rozsdamentes acél házas lengéscsillapítóval pedig további 20 milliméternyi állíthatóság van benne. A rengeteg paraméterében állítható gátlók lehetővé teszik, hogy utcán és versenypályán is élvezettel használható legyen a Ford izmos kompaktja. Egyúttal megköveteli a vezetőtől, hogy komolyan foglalkozzon a technikával. Az ehhez szükséges lépéseket azonban nem az internetről kell összevadászni, a Ford kezelési útmutatót és beállítási javaslatokat is mellékel a Focus ST Editionhöz.

Felnijei egy speciális eljárással készülnek, ami lehetővé teszi, hogy az alumínium ötvözet megtartsa a szakítószilárdságát és növelje az ütésállóságot, közben pedig kevesebb anyagot használnak fel az elkészítéséhez. A kovácsolt kerekekkel tíz százalékkal csökkentették a rugózatlan tömeget. A 19 colos felnikre tapadásra optimalizált Pirelli P Zero Corsa gumikat szerelnek.

Ez is érdekelhet:

Ezzel a Golf GTI-vel búcsúztatja a kézi váltót a Volkswagen

Utoljára lehet kézi váltós Volkswagen Golf GTI-t venni.

333 lóerővel csap oda a megújult Audi S3

Izmosabb és izgalmasabb lett az Audi sportos kompaktja.

A GR Corolla bizonyítja, hogy az izgalmas Toyoták léteznek

Élénk szín, erős motor, állítható összkerékhajtás. A GR Corolla mindent megtesz a vezetési élményért, csak nem Európában.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában