Igazi hot hatch a Golf GTI a négyhengeres turbómotorral és a kézi váltóval, de az utóbbitól már búcsúzik a Volkswagen.
Nem aratott osztatlan sikert az 1973-ban megjelent Volkswagen Bogár GSR, ezért a Golf esetében a vállalat nem volt hajlandó egy sportmodell fejlesztésére. A mérnöki elszántságnak azonban nem lehet gátat szabni, így megszületett az első Volkswagen Golf GTI, melyet 1975 májusában végül jóváhagyott a vezetőség. Mostanra pedig a nyolcadik generációjánál tart, amivel együtt búcsúzik a kézi váltós Golf GTI.
Ez lesz a Volkswagen utolsó klasszikus hot hatch-e, hiszen ebben a Golf GTI-ben kínálnak utoljára hatfokozatú kézi váltót.
Hamarosan végéhez közeledik az évtizedeken át meghatározó Golf karrierje, egyúttal a Golf GTI is átadja majd a helyét egy elektromos örömautónak. Már az utolsókat rúgja a kézi váltó, hiszen az automaták mostanra gyorsabbak, takarékosabbak és a temérdek vezetéstámogató rendszerrel is jobban működnek együtt, ezért a Golf GTI-ben sincs tovább helye. Pedig hagyományosan egy hot hatch vezetési élményéhez épp a kézi váltó adja meg a soha el nem felejthető ízt.
Tradíció a Volkswagennél, hogy a GTI kézi váltójának gombja golflabdát mintáz, az Amerikában bemutatott limitált szériás modellhez pedig alapból jár a kockás szövetkárpit és az adaptív lengéscsillapító. Fényes fekete felnikkel és tükörházakkal szerelik a Volkswagen Golf GTI 380-at. 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja 245 lóerős és 370 Nm nyomatéka van, amivel nagyjából 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Ez is érdekelhet: