A Volkswagen kompakt autójánál már húsz éve az R betűvel jelölik a legsportosabb változatot, és a születésnapra elkészítették minden idők legizmosabb Golf R-jét.

A Golfnál a hetvenes évekbeli kezdetek óta a GTI jelenti a sportváltozatot, de később egy másik betűvel jelölt kivitel vette át a csúcsmodell helyét. 2002-ben, éppen húsz évvel ezelőtt jelent meg a Golf R32, és jelenleg is a modern utódja, a Golf R jelenti a kínálat csúcsát a 320 lóerős turbós motorjával és az összkerékhajtásával.

Az évfordulóra a Volkswagen elkészítette minden idők legerősebb széria Golfját.

A 20 Years különkiadáshoz a kétliteres négyhengeres teljesítményét 320-ról 333 lóerőre növelték, ami még épp nem olyan nagy különbség, hogy ezzel gyorsabb is lenne a Golf R. A fehér fényezéshez társított kék kerekek és kék tükörházak mindenesetre elég látványosak.

A Golf R 20 Years alapáron kapja meg a Performance csomagot, ezért nem hiányozhat róla a hátsó légterelő szárny. Megvan benne a drift üzemmód, minden indításkor vidám gázfröccsöt ad, és állítólag a DSG váltója is lelkesebben kapcsol.

Az évfordulós logókkal gazdagon ellátott utastérben még igazi szénszálas anyagot is használtak!

A különkiadás csak egy évig lesz elérhető, és a jövőben gyűjtői ritkaság lehet belőle. A legelső Golf R32 pedig már most keresett youngtimernek számít, a négyes Golfból épített csúcsmodellben ugyanis 3,2 literes, 241 lóerős VR6-os motor hajtja mind a négy kereket. A bemutatása óta összesen több mint 260 ezer R-modellt adott el a Volkswagen.

Ez is érdekelhet:

Clubsport változatban még jobban vágyunk az új Golf GTI-re

Még erősebb lett a Volkswagen sportkompaktja.

320 lóerős kombival erősített a Volkswagen

Drift mód is lesz a kombi Golf R-ben.

Drift mód is lesz az új Volkswagen Golf R-ben

Miért ne lehetne driftelni egy Golffal?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Győzelemmel felérő eredmény Ricciardótól a miami sprintfutamon, amit Verstappen nyert meg

A kanyar, ahol kiderül, ki a jó vezető, és ki a boyracer

További cikkeink a témában