Innentől kezdve meg vannak számlálva a jól ismert és a legendás Volkswagenek napjai, hiszen maga Thomas Schäfer, a márka első embere árulta el egy interjúban, hogy a klasszikus Golf és a Passat mellett a népszerű T-Roc és Tiguan modellek sem élnek már sokáig.

Évek óta nehéz helyzetben van a Volkswagen, hiszen a dízelbotrány után az elektromos átállással is bőven meggyűlt a bajuk, közben pedig beismerten rossz fedélzeti rendszerük mellett a globálisan jelentkező chiphiány is éreztette hatását. Mostanra azonban tisztulni kezd a kép és már az is világos, hogy Thomas Schäfer merre kormányozza a hatalmasra nőtt vállalatot.

Egyetlen dobása van a Passatnak, a Golf pedig már nem éli meg a kilencedik generációt.

Mindkét modell generációk óta meghatározó a Volkswagen kínálatában, de az idő és az arculatváltás, valamint a szabadidő-autók terjedése alaposan megtépázta a középkategóriás (Passat) és kompakt (Golf) Volkswagent. Hamarosan bemutatkozik az új Passat, de már csak kombi változatban, a Golf pedig a frissítés után a nyolcadik generációval köszön el.

Szintén az MQB platformra épül a T-Roc és a Tiguan, melyek az új generáció modellciklusának végén tűnnek majd el. Thomas Schäfer azt is elárulta az Automobilwoche nevű német lapnak, hogy a következő T-Roc lesz az utolsó belsőégésű motorral fejlesztett típus Európában.

Hamarosan tehát a ma ismert formájában eltűnnek az évek alatt ezek a Volkswagenek, de nem biztos, hogy örökre.

Amikor már minden modell elektromos lesz, nem biztos, hogy szükség lesz a megkülönböztetésre, így ismét visszatérhetnek az ismert és sokak által szeretett nevek, ezzel bizalmat keltve az új hajtású autók iránt. Thomas Schäfer mindenkit megnyugtatott azzal kapcsolatban is, hogy amennyiben lesz elektromos Golf, az felismerhetően Golf lesz.

Ez is érdekelhet:

Megjelent minden idők legerősebb széria Volkswagen Golfja

A Golf R32 bevezetésének huszadik évfordulójára készült el a különkiadás.

Hamarosan ez az elektromos szedán léphet a Passat helyére

A Volkswagen ezzel állít ellenfelet a Tesla Model 3-nak.

Egy polgári kompakt SUV-ból is lehet GTI-t csinálni? – Volkswagen Tiguan R-teszt

A Volkswagen Tiguan erényei az R betűs változatban is ugyanazok, mint az alapmodellben: tágas, praktikus, élhető. Sportautó 320 lóerővel se lett belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában