Nem szokott annyira érdekes lenni, ha egy autógyártó újabb változatot készít egy tanulmányautójából, de az ID. GTI esetén más a helyzet, az ID. 2all sportosabb változata ugyanis megmutatja, hogy egy elektromos autóból is lehet izgalmas GTI.
A Volkswagen egészen eddig a sportos kompakt modelljeinek tartogatta a legendás GTI típusjelzést. Az egyes Golf óta csak azokra a típusokra kerülhetett fel, amelyek közel álltak az eredeti modell szellemiségéhez, könnyű építésmóddal vittek élményt a vezetésbe. Nem véletlen, hogy a sportos plug-in hibridek a GTE, a sportos elektromos autók a GTX típusjelzést kapták, a szinte túl izmos, összkerekes csúcsmodelleket pedig R-rel jelölték.
Egészen eddig csak az up!, a Polo és a Golf készült GTI-ként, most azonban itt az első tisztán elektromos hajtású GTI, még ha egyelőre csak koncepcióautóként is. A müncheni autószalonon bemutatott ID. GTI Concept nem más, mint az idén tavasszal leleplezett ID. 2all sportváltozata, és mennyire jól néz ki!
Szakított az ID-modellek futurizmusával, és visszahozta azokat a dizájnelemeket, amelyekért a Volkswagent szeretni lehet.
Már a két kiállított tanulmányautó fényezése, a Mars Red és a Diamond Silver is az első Golf GTI-hez rendelhető színeket idézik, akárcsak a hűtőrácsot helyettesítő fekete maszk piros csíkja. A lökhárítók alsó részét, a küszöböket és még a kerékjárati íveket is feketére színezték, ezek az ősmodellek festetlen műanyag betétjeit juttatják eszünkbe. A legújabb divat jegyében pedig fénycsíkkal kötötték össze a fényszórókat és a hátsó lámpákat.
A könnyűfém kerekek mindig is a GTI-k jellegzetességei voltak, gondoljunk csak a Pirelli-mintás felnikre az egyes Golfon,
vagy a Denver kerekekre az ötös Golfon, és az ID. GTI 20 colos kerekei is elég látványosak lettek. Méretével a Polo és a Golf közt helyezkedik el az ID. GTI, ami 4,1 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,5 méter magas, a tengelytávja 2,6 méteres. A karosszéria sarkaiba tolt kerekekre 245/35-ös sportabroncsokat feszítettek.
Belső tere még csak virtuálisan létezik, de az már a képeken is látszik, hogy a múltidézés az ID. GTI utasterében is folytatódik.
Az üléseket retró stílusú kockás kárpittal vonták be, az üzemmódok közt váltó gombot pedig golflabda-mintájúra formázták, akárcsak a váltógombot a benzines GTI-ken. Sportos formájú, középállás-jelzővel ellátott kormánykerekére még egy GTI gomb került, amivel azonnal a legsportosabb beállításokat lehet majd előhívni.
A digitális jövőben is akad helye a múltidézésnek az ID. GTI Conceptben, ugyanis a 10,9 colos műszeregység Vintage módja olyan retró stílusú számlapokat mutat, mint amiket az egyes golf GTI-ben lehetett nézni. 12,9 colos érintőképernyőjén ugyanakkor már egy következő generációs, egyszerűbben kezelhető fedélzeti rendszer fut, és
a koncepcióautó érdekessége a teljes szélvédőszélességű head-up display, amit az utas is láthat.
Azt ígérik a Volkswagennél, hogy minden sportossága mellett hétköznapi autónak is remekül használható lesz a jövő GTI-je.
A leendő ID.2 előfutára az első kerekeit hajtja, ezért hátul jókora, 490 literes csomagtérnek maradt hely, és mivel az akkumulátort a padlóba építették, ezért a hátsó ülések alatt is akad egy 50 literes tároló, tökéletes helye a töltőkábeleknek. Kedvező aerodinamikájával az ID.2 GTI csendesnek és hatékonynak ígérkezik a mindennapokban.
A teljesítményét nem árulta el a Volkswagen, de sejthetjük, hogy a GTI-nél nem a minél több lóerő, hanem az élvezetes kezelhetőség lesz a lényeg. Már a korábbi ID. 2all tanulmányautó sem volt gyenge a 226 lóerős teljesítményével és hét másodperces gyorsulásával százra, és a GTI-től ennél is többre számíthatunk. Ha minden a tervek szerint alakul, az ID.2 már 2025-ben piacra kerül, és egy-két éven belül a GTI megvalósulására is számíthatunk majd.
Ez is érdekelhet: