A Volkswagen újabb típusjelzést vett fel a kínálatába, a GTI mintájára a sportos stílusú elektromos autókat GTX-nek fogják hívni. Az ID.4-ből építették az elsőt.

Az első GTI-vel legendát teremtett a Volkswagen, és a benzines sportváltozat később olyan testvéreket kapott, mint a dízel GTD és a plug-in hibrid GTE. Most újabb típusjelzést vesznek elő a sportos stílusú elektromos autók számára, a GTX-et, amit a nyolcvanas években már használtak a Scirocco egyik változatánál.

Az ID.4 kínálatának csúcsmodellje eddig a 204 lóerős, hátsókerék-hajtású változat volt a 77 kilowattórás akkumulátorral.

A GTX ennél izmosabb lesz, ugyanis az első kerekekhez is kerül egy elektromotor, a teljesítménye 299 lóerőre nő.

Az elektromos crossover ezzel 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, és 160-ról 180 km/órára növelték a végsebességét.

A GTX is a 77 kilowattórás akkumulátort kapja, de a nagyobb teljesítmény miatt a hatótávja 520-ról 480 kilométerre csökkent, az összkerékhajtás előnye viszont, hogy 1000-ről 1400 kilogrammra nőtt a vontatható tömeg.

A csoporton belül ezt a hajtásláncot használja még az Audi Q4 e-tron és a Škoda Enyaq iV 80 RS változata is.

A sportos ID.4-et külsőre is meg lehet különböztetni a többitől az egyedi lökhárítójáról, a fekete tetőjéről és a hátsó lámpák X-et mintázó fényéről, belül a műszerfal kék borítása és a piros betétek jelentik a különbséget.

Később az ID.3-ból is készül GTX változat, és a Volkswagen máris bejelentette a következő újdonságát, a kupéformájú ID.5 GTX-et.

Ez is érdekelhet:

Nagyobb méretben is itt a Volkswagen elektromos autója

Ha családi autó kell, akkor az ID.4 lesz neked való.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés