A Volkswagen újabb típusjelzést vett fel a kínálatába, a GTI mintájára a sportos stílusú elektromos autókat GTX-nek fogják hívni. Az ID.4-ből építették az elsőt.
Az első GTI-vel legendát teremtett a Volkswagen, és a benzines sportváltozat később olyan testvéreket kapott, mint a dízel GTD és a plug-in hibrid GTE. Most újabb típusjelzést vesznek elő a sportos stílusú elektromos autók számára, a GTX-et, amit a nyolcvanas években már használtak a Scirocco egyik változatánál.
Az ID.4 kínálatának csúcsmodellje eddig a 204 lóerős, hátsókerék-hajtású változat volt a 77 kilowattórás akkumulátorral.
A GTX ennél izmosabb lesz, ugyanis az első kerekekhez is kerül egy elektromotor, a teljesítménye 299 lóerőre nő.
Az elektromos crossover ezzel 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, és 160-ról 180 km/órára növelték a végsebességét.
A GTX is a 77 kilowattórás akkumulátort kapja, de a nagyobb teljesítmény miatt a hatótávja 520-ról 480 kilométerre csökkent, az összkerékhajtás előnye viszont, hogy 1000-ről 1400 kilogrammra nőtt a vontatható tömeg.
A csoporton belül ezt a hajtásláncot használja még az Audi Q4 e-tron és a Škoda Enyaq iV 80 RS változata is.
A sportos ID.4-et külsőre is meg lehet különböztetni a többitől az egyedi lökhárítójáról, a fekete tetőjéről és a hátsó lámpák X-et mintázó fényéről, belül a műszerfal kék borítása és a piros betétek jelentik a különbséget.
Később az ID.3-ból is készül GTX változat, és a Volkswagen máris bejelentette a következő újdonságát, a kupéformájú ID.5 GTX-et.