Még mindent a szemnek, semmit a kéznek állapotban van a VW ID.2: a 2025-ben érkező, 25 ezer eurós villanyautót csak kívülről csodálhattuk Hamburgban.

Hatalmas csinnadrattával vezette fel az amúgy teljesen hétköznapi megjelenésű új elektromos kisautó prototípusának leleplezését a Volkswagen. A Hamburgban tartott bemutatón felvonult a márka vezérkarának tekintélyes része, a csapat élén Thomas Schäferrel, az új CEO-val, aki tavaly júliusban érkezett a Škodától. A feladata nem egyszerű: rendet kell csinálni a korábbi VW-vezér, az önmagát (és a márkát) időnként elonmuskos hülyeségekbe keverő Herbert Diess munkássága és az elkapkodott villanyautós fejlesztések után, a Volkswagent pedig vissza kell pozicionálnia a történelmi „nép kedvence” státuszba a jelenlegi, a tömegek által elérhető valóságtól elszakadt helyzetéből.

Thomas Schäfer néhány markáns személyiséggel rendelkező VW körében
A CEO látványos nép közé vegyülése a sajtótájékoztató után rettentő szimpatikus volt – nem ironizálok
A szerethetőség, a rajongás lehetősége a Volkswagenekért: ezt akarja visszahozni az új főnök
Az új dizájnirányzathoz a Fordtól merítettek ihletet. (Jézusom, komolyan ne vegye valaki!)

Az új elektromos Volkswagen egy Polo-méretű, markánsan polós-golfos, könnyen érthető formatervű, jó kiállású, mokány kiskocsi. A dizájn kívül-belül határozottan lépett vissza egyet az eddigi ID-modellek jellegzetességeitől; a VW szögletes, autóforma autót készített, mellőzve a SUV-os vagy crossoveres allűröket. Az első ajtókon normális kilincseket láthatunk öncélú, a funkció rovására kitalál elektronikus nyitó-bigyó helyett, a hátsó, rejtett kilincseket pedig a Seat Leon második generációján már rég kipróbálta a VW-csoport – tudomásom szerint nem volt vele baja senkinek.

A kerekek hatalmasak:

20-as keréktárcsák kerültek a mindössze 4,05 × 1,81 × 1,53 méteres kasztni alá, 225-ös abroncsokkal. Van egy olyan érzésem, hogy a maximum 25 ezer euróra ígért induló árért majd a 2025-től, a gyártás tervezett indításától elvihető alapmodellen azért nem lesznek ekkora felnik és gumik.

2,6 méteres tengelytáv: egy ekkora kocsinál szokatlanul nagy érték. El is lehetne kezdeni tudálékosan bólogatni (mint ahogy én is tettem) az autót megpillantva, hogy hát igen, a hátsókerék-hajtás miatt lehetnek ennyire rövidek a túlnyúlások. De hogy megkíméljek mindenkit (kivéve persze magamat, nekem már annyi) a beégéstől, gyorsan mondom, hogy az ID.2 elsőkerék-hajtású lesz.

Kár. A jelenlegi ID-modellek egyik legkellemesebb tulajdonsága a fordulékonyságot, érzéki kezelhetőséget, pontos kanyarvételeket, mindenkor jó tapadást nyújtó, finoman, precízen szabályozott hátsókerék-hajtás. Ezt mind beáldozta a VW a kis ID-modellel a tömörebb, egyszerűbb konstrukción megspórolható költségekért és a hátul szinte az aszfaltig lenyúló, óriási, 490-1330 literes csomagtartó kialakításának lehetőségéért. Na mindegy, majd talán a GTI kap hátra vagy hátra is hajtást. Ha lesz GTI, persze.

Akku alul, technika elöl, óriási raktér hátul
Elképesztő, mik tűnhetnek el a raktér feneketlen mélységében
A többi ID-modell hátul többnyire dobfékes, de ha nem fogja a hátsó kerekeket a motorfék illetve a visszatöltés, jobb hátra is tárcsákat tenni

A belső dolgokat egyelőre csak gyári képeken nézhettük meg: az elénk gurított autó messze nincs még olyan készültségi szinten, hogy kinyithattuk, beleülhettünk volna. A kormány és a műszerfal az ablakon belesve egy mostani Polóénak tűnt,

az ID.2all nevű félig koncepció-, félig prototípusállapotú kocsin elöl még csak ablaktörlők sem voltak.

A hivatalos majdani utastéri képek viszont nagyon ígéretesek! A műszerfalra visszaköltözött az elkülönített, egyszerűen kezelhető klímakonzol, a két első ülés között egy gyanúsan iDrive-tárcsaszerű kezelőelemet látni, a hátsó ablakok visszakapták saját külön gombjaikat, a kormányküllőkön pedig mechanikus kezelőelemeket találunk érintésérzékeny felületek helyett. Lehet, hogy valaki mégis olvassa az autóteszteket, meghallgatja a mindennapi használatban felmerülő kifogásokat a Volkswagennél?

Ablaktörlők még sehol
A koncepcióautóban még egy mai Polo-műszerfal van, Polo-kormánnyal
Ilyen lesz az igazi

Kaptunk néhány előzetes műszaki adatot is a MEB Entry nevű új villanyautós platformra épülő prototípusról. Ezek szerint az ID.2all motorja 226 lóerős, az akkumulátor a WLTP-szabvány szerint számítva 450 kilométeres hatótávot biztosít. 10%-ról 80%-ra 20 perc alatt feltölthető az akku. A végsebesség 160 km/h, a 0-100-as gyorsulást 7 másodperc alatt megoldja a kocsi.

A Volkswagen frissített elektromos átállási stratégiájáról is hallottunk pár gondolatot. 2026-ig tíz új elektromos modellt szeretne bemutatni a márka, de ebben azért benne vannak a jelenlegi modellek frissítései, például az idei ID.3 facelift vagy az ID. Buzz hosszú tengelytávú verziója is. És nem az ID.2 lesz a legolcsóbb villany-VW; a márka dolgozik egy húszezer eurós elektromos Népautón is. Izgatottan várjuk!

Ez is érdekelhet:

Ufókülső, furgonbelső – Volkswagen ID. Buzz Cargo-teszt

A Volkswagen ID. Buzz elektromos kisteherautó alapváltozatát jóval nagyobb élmény kívülről látni elsuhanni, mint benne ülni elsuhanás közben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés