Még mindent a szemnek, semmit a kéznek állapotban van a VW ID.2: a 2025-ben érkező, 25 ezer eurós villanyautót csak kívülről csodálhattuk Hamburgban.

Hatalmas csinnadrattával vezette fel az amúgy teljesen hétköznapi megjelenésű új elektromos kisautó prototípusának leleplezését a Volkswagen. A Hamburgban tartott bemutatón felvonult a márka vezérkarának tekintélyes része, a csapat élén Thomas Schäferrel, az új CEO-val, aki tavaly júliusban érkezett a Škodától. A feladata nem egyszerű: rendet kell csinálni a korábbi VW-vezér, az önmagát (és a márkát) időnként elonmuskos hülyeségekbe keverő Herbert Diess munkássága és az elkapkodott villanyautós fejlesztések után, a Volkswagent pedig vissza kell pozicionálnia a történelmi „nép kedvence” státuszba a jelenlegi, a tömegek által elérhető valóságtól elszakadt helyzetéből.

Thomas Schäfer néhány markáns személyiséggel rendelkező VW körében
A CEO látványos nép közé vegyülése a sajtótájékoztató után rettentő szimpatikus volt – nem ironizálok
A szerethetőség, a rajongás lehetősége a Volkswagenekért: ezt akarja visszahozni az új főnök
Az új dizájnirányzathoz a Fordtól merítettek ihletet. (Jézusom, komolyan ne vegye valaki!)

Az új elektromos Volkswagen egy Polo-méretű, markánsan polós-golfos, könnyen érthető formatervű, jó kiállású, mokány kiskocsi. A dizájn kívül-belül határozottan lépett vissza egyet az eddigi ID-modellek jellegzetességeitől; a VW szögletes, autóforma autót készített, mellőzve a SUV-os vagy crossoveres allűröket. Az első ajtókon normális kilincseket láthatunk öncélú, a funkció rovására kitalál elektronikus nyitó-bigyó helyett, a hátsó, rejtett kilincseket pedig a Seat Leon második generációján már rég kipróbálta a VW-csoport – tudomásom szerint nem volt vele baja senkinek.

A kerekek hatalmasak:

20-as keréktárcsák kerültek a mindössze 4,05 × 1,81 × 1,53 méteres kasztni alá, 225-ös abroncsokkal. Van egy olyan érzésem, hogy a maximum 25 ezer euróra ígért induló árért majd a 2025-től, a gyártás tervezett indításától elvihető alapmodellen azért nem lesznek ekkora felnik és gumik.

2,6 méteres tengelytáv: egy ekkora kocsinál szokatlanul nagy érték. El is lehetne kezdeni tudálékosan bólogatni (mint ahogy én is tettem) az autót megpillantva, hogy hát igen, a hátsókerék-hajtás miatt lehetnek ennyire rövidek a túlnyúlások. De hogy megkíméljek mindenkit (kivéve persze magamat, nekem már annyi) a beégéstől, gyorsan mondom, hogy az ID.2 elsőkerék-hajtású lesz.

Kár. A jelenlegi ID-modellek egyik legkellemesebb tulajdonsága a fordulékonyságot, érzéki kezelhetőséget, pontos kanyarvételeket, mindenkor jó tapadást nyújtó, finoman, precízen szabályozott hátsókerék-hajtás. Ezt mind beáldozta a VW a kis ID-modellel a tömörebb, egyszerűbb konstrukción megspórolható költségekért és a hátul szinte az aszfaltig lenyúló, óriási, 490-1330 literes csomagtartó kialakításának lehetőségéért. Na mindegy, majd talán a GTI kap hátra vagy hátra is hajtást. Ha lesz GTI, persze.

Akku alul, technika elöl, óriási raktér hátul
Elképesztő, mik tűnhetnek el a raktér feneketlen mélységében
A többi ID-modell hátul többnyire dobfékes, de ha nem fogja a hátsó kerekeket a motorfék illetve a visszatöltés, jobb hátra is tárcsákat tenni

A belső dolgokat egyelőre csak gyári képeken nézhettük meg: az elénk gurított autó messze nincs még olyan készültségi szinten, hogy kinyithattuk, beleülhettünk volna. A kormány és a műszerfal az ablakon belesve egy mostani Polóénak tűnt,

az ID.2all nevű félig koncepció-, félig prototípusállapotú kocsin elöl még csak ablaktörlők sem voltak.

A hivatalos majdani utastéri képek viszont nagyon ígéretesek! A műszerfalra visszaköltözött az elkülönített, egyszerűen kezelhető klímakonzol, a két első ülés között egy gyanúsan iDrive-tárcsaszerű kezelőelemet látni, a hátsó ablakok visszakapták saját külön gombjaikat, a kormányküllőkön pedig mechanikus kezelőelemeket találunk érintésérzékeny felületek helyett. Lehet, hogy valaki mégis olvassa az autóteszteket, meghallgatja a mindennapi használatban felmerülő kifogásokat a Volkswagennél?

Ablaktörlők még sehol
A koncepcióautóban még egy mai Polo-műszerfal van, Polo-kormánnyal
Ilyen lesz az igazi

Kaptunk néhány előzetes műszaki adatot is a MEB Entry nevű új villanyautós platformra épülő prototípusról. Ezek szerint az ID.2all motorja 226 lóerős, az akkumulátor a WLTP-szabvány szerint számítva 450 kilométeres hatótávot biztosít. 10%-ról 80%-ra 20 perc alatt feltölthető az akku. A végsebesség 160 km/h, a 0-100-as gyorsulást 7 másodperc alatt megoldja a kocsi.

A Volkswagen frissített elektromos átállási stratégiájáról is hallottunk pár gondolatot. 2026-ig tíz új elektromos modellt szeretne bemutatni a márka, de ebben azért benne vannak a jelenlegi modellek frissítései, például az idei ID.3 facelift vagy az ID. Buzz hosszú tengelytávú verziója is. És nem az ID.2 lesz a legolcsóbb villany-VW; a márka dolgozik egy húszezer eurós elektromos Népautón is. Izgatottan várjuk!

Ez is érdekelhet:

Ufókülső, furgonbelső – Volkswagen ID. Buzz Cargo-teszt

A Volkswagen ID. Buzz elektromos kisteherautó alapváltozatát jóval nagyobb élmény kívülről látni elsuhanni, mint benne ülni elsuhanás közben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Egytucatnyi ember kényelmesen megfér egy teherautó holtterében

További cikkeink a témában