333 lóerővel, élesre fent technikával és modernebb stílussal frissült az Audi sportos kompaktja, a négy- és ötajtós S3.

Tökéletes egyensúlyban van a mindennapi használathoz ideális praktikum és a hétvégi kanyarvadászathoz kellő sportosság az Audi S3-asban, mely visszafogottan tálalja a négyhengeres turbómotor erejét és a quattro összkerékhajtás végtelen tapadását.

Négy kipufogócső mered a lökhárító alól, a felnik mögött pedig piros féknyergek jelzik, hogy az Audi S3-ast illik komolyan venni.

Nincs olyan radikálisan kiszélesített karosszériája, mint az RS 3-asnak, de az Audi S3-as egyedi részletei elárulják, hogy 333 lóerő viszi a kompakt szedánt vagy ötajtóst. Széles hűtőmaszkja van, melyből felfelé lóg ki az Audi logója, a LED-es fényszórók menetfénye pedig a menüből változtatható mintázatban világít. Ezüst tükörházai és ablakkeretei vannak, hátul pedig oldalanként két kipufogócsőből szól a négyhengeres turbómotor. Opcionálisan elérhető az Akrapovic kipufogórendszer, mely vadabb hangzást ad az Audi S3-asnak.

Huszonhárom lóerővel és húsz newtonméter nyomatékkal izmosabb a 2.0 TFSI, így az Audi S3 négyhengeres, turbós benzinmotorja 333 lóerős és 420 Nm nyomatéka van 2100 és 5500-as fordulat között. Ezzel 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége. Élesebben reagál a gázpedálra a motor és a hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó (felére csökkentették a váltási időt), ezért a vezetési élmény is sportosabb.

Izgalmas újítás az RS 3-ból származó hátsó differenciálmű, mely az elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplungokkal lehetővé teszi, hogy a rendszer szabadon ossza el a nyomatékot a két hátsó kerék között. Ez biztosítja, hogy a modellfrissítéssel elérhető Dynamic Plus módban az autó több nyomatékot küldjön a hátsó kerekre, így élénkebben lendül meg a feneke. Az ilyen vidám drifteket segíti a kipörgésgátló engedékenyebb üzemmódja.

Nagyobb átmérőjű féktárcsák (357 mm) és szintén nagyobb felületű fékbetétek lassítják az Audi S3-ast, de a felnik mögött nem ez az egyetlen újdonság. Áthangolták és merevítették a futóművet, amivel javult a tapadás és a kanyartempó. Alapból is 15 milliméterrel alacsonyabb az S3-as futóműve, opcionálisan pedig adaptív lengéscsillapítók is elérhetőek hozzá.

S3 Sportback, az igazi hot hatch

Nagyon jól mutat a szedán Audi S3-as is, viszont az ötajtós Sportback mokány kiállásával közelebb áll a klasszikus hot hatch-ekhez. Az ötajtós modell épp olyan gyors, mint a szedán, de bizonyos helyzetekben praktikusabb. Csomagtartója alaphelyzetben 325 literes, az ülések döntésével pedig 1145 liternyi raktér keletkezik.

Megváltozott a váltó kapcsolójának kialakítása, átdolgozták a szellőzőket és a hangulatvilágítást a frissített Audi S3-asban. Beltéri világítása a váltókonzol előtti rekeszbe, az ajtópanelekre és a lábtérbe is több fényt juttat, de a középkonzolon és a pohártartókon is megjelent a kontúrvilágítás. Teljesen új elem az ajtók lézervágott szövetpanelje, mely szintén része a hangulatvilágításnak.

10,1 colos központi érintőképernyője alatt már USB-C csatlakozók vannak, de vezeték nélküli töltő is elérhető. Fekete tetőkárpit, rozsdamentes acél pedálok és ezüst elemek teszik sportossá az Audi S3-as utasterét, melyben a jó fogású kormány és a határozottabb oldaltartású elemek valóban hozzátesznek a vezetési élményhez.

Ez is érdekelhet:

Szabadidős változattal és előfizethető extrákkal újult meg az Audi A3

Havi vagy éves előfizetéssel utólag is meg lehet rendelni az extrákat az Audi kompakt autójához.

300 km/órával megy az Audi RS3 legújabb változata

407 lóerőnél jár az Audi öthengeres sportkompaktja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés