Az Audinál eljött az ideje az A3 modellfrissítésének, és a megemelt, szabadidős allstreet változat mellett a személyre szabható menetfény és az előfizetéssel rendelhető extrák jelentik a legnagyobb újdonságot.
Sorban újulnak meg az azonos alapra épülő kompakt autók a Volkswagen-csoportnál, így a Volkswagen Golf és a Škoda Octavia után az Audi A3 ráncfelvarrásán volt a sor. Mivel a 2020-ban megjelent, ötajtós ferdehátú és négyajtós lépcsőshátú változatban készülő kompakt autó dizájnja még ma is naprakésznek számít, ezért csak finoman igazítottak rajta, és inkább a részletekben kell keresni az újdonságokat.
Ha jobban megnézed, akkor új hűtőmaszkot kapott az A3, ami szélesebb és laposabb, a négykarikás embléma pedig a felső peremére került.
A lökhárítókat is átszabták elöl és hátul, amitől sportosabb kinézetű lett az Audi kompakt autója. A fényszórók formája nem változott, de újdonság, hogy tetszés szerint választható a nappali menetfény mintája, ehhez három sorba rendezve összesen 24 darab dióda áll rendelkezésre.
Belül is a kiterjedt és személyre szabható hangulatfény jelenti az újdonságot, a váltó választókarja pedig teljesen belesimul a középkonzolba.
Újdonság, hogy utólag is előfizethetővé vált öt olyan extrafelszerelés, mint a navigációs rendszer, az okostelefon-tükrözés, az adaptív tempomat, a távfényszóró-asszisztens és az egy- helyett kétzónás klíma, ezeket egy vagy hat hónapra, egy vagy három évre, illetve örökre lehet aktiválni, de az áruk még nem ismert.
Motorkínálata egyelőre két tagból áll, a 35 TFSI-ben az 1,5 literes, 150 lóerős benzinmotor, a 35 TDI-ben pedig a kétliteres, szintén 150 lóerős turbódízel dolgozik,
a hétfokozatú duplakuplungos S tronic váltó szériafelszerelés, a benzineshez a 48 voltos mild hibrid rendszer is. Nem titok, hogy hamarosan az Audi S3 is megújul, ami megkapja a kétliteres benzinmotor legújabb, 333 lóerős változatát, és reméljük, hogy az RS 3-nak sem kell búcsút intenünk.
Újdonság az A3 allstreet, a kompakt Audi szabadidős változata, aminek 15 milliméterrel emeltek a futóművén,
a nagyobb átmérőjű kerékkel együtt három centit nőtt a hasmagasság. Szériafelszerelés a tetősín, még több műanyag burkolattal látták el a karosszériát, és terepjárósabb stílusúak lettek a lökhárítók is. Nem véletlenül nem allroad a neve, hiszen ennek a divatos modellváltozatnak meg kell elégednie az elsőkerék-hajtással.
Ez is érdekelhet: