A Škoda legnépszerűbb modellje az Octavia, amelynek a modern időszámítás szerinti negyedik generációja megújult, hogy minden téren jobb legyen. A tágas családi és üzleti autónak mindene megvan ahhoz, hogy tovább írja a típus sikertörténetét.

1996 óta már több mint hétmillió példány kelt el az Octavia négy generációjából, ma is a Škoda legnépszerűbb modelljének számít, a cseh márka eladásinak több mint ötödét ez az egy típus adja. A jelenlegi szériája 2019-ben jelent meg, és most jött el az ideje a ráncfelvarrásnak, amivel minden téren még jobb lehetett a Škoda sikermodellje.

Az Octavia harmadik generációja eredeti és ráncfelvarrott formájában, mellette a negyedik generáció, ahogyan 2019-ben bemutatkozott, és a megújult modell

Nem osztották meg

A dizájnerek ezúttal nem vállaltak olyan kockázatot, mint az előző generáció modellfrissítésénél, amikor 2016-ban a hagyományos fényszórókat két részre osztott lámpák váltották fel, megosztva ezzel nemcsak a fényszórókat, hanem a vásárlókat is. A jelenlegi széria formáját egyébként is nagyon eltalálták, ezért a formatervezők ezúttal csak a részleteken igazítottak, mégis első pillantásra felismerheted majd, hogy az új modellről van szó.

A fényszórók formája látszólag nem változott, de a dupla L alakú menetfényeket megfordították,

és a hűtőmaszkhoz közelebbi része látványosan kilóg a lámpatestből. A hátsó lámpák sem változtak, de a csomagtérfedélen lévő fényét több részre osztották fel, és mint minden modellfrissítésnél, új könnyűfém kerekek kerültek a kínálatba. A lökhárítók átszabásával az Octavia és az Octavia Combi hossza egy centivel, 4,7 méteresre bővült.

Újdonság a cseh márkára jellemző kristályhatású mátrixfényszóró második generációja,

amely két részből áll. A külső rész Bi-LED fényszórója felel a tompított és a távolsági fényért, míg a belső rész 36 darab LED-ből áll, tizenkettővel többől, mint korábban, ezért még ügyesebben képesek kitakarni a szembejövő forgalmat. Az új mátrixfényszóró opció, az Octavia RS-hez pedig széria, míg a hátsó lámpák a jobban felszerelt modelleken futófényes irányjelzőt kapnak.

Simply Clever a négyzeten

A megújult Octavia belső terében az eddig ismerős letisztult berendezést gondolták tovább. A 10 colos műszeregység és a szintén 10 colos érintőképernyő szériafelszerelés, de újdonság a nagyobb, 13 colos képátlójú érintőképernyő, amelyen a Škoda legújabb infotainment rendszere használható, logikusabb menüvel és a funkciók gyorsabb elérését segítő gyorsgombokkal. Most először a ChatGPT funkciói is beköltöznek az infotainmentbe.

A bőséges térkínálat adott, a Škoda pedig további praktikus funkciókkal bővítette az Octavia felszereltségét.

A kulcs nélküli rendszer másfél méteren belül automatikusan nyitja és zárja az autót, az USB-C csatlakozókon háromszor gyorsabban, 45 wattal lehet tölteni a telefonokat, és a jobban felszerelt modellek vezeték nélküli telefontöltője is gyorsabb, 15 wattos lett, amihez aktív hűtés is jár, hogy elkerüljék a telefon felmelegedését.

A praktikus Simply Clever megoldásokat is megtaláljuk, az Octavia megtartotta az ajtóból előhúzható esernyőt és a tanksapka fedelébe rejtett jégkaparót, de ezeket már újrahasznosított anyagokból készítik. Az Octavia Combi újdonsága a csomagtérajtó nyitásával automatikusan elhúzódó poggyászfedő roló, ezenkívül új pakolórekeszt és új csomagrögzítőt is találunk az autóban, az első ülések hátára rögzíthető táblagéptartó pedig már sportüléshez is rendelhető.

Nincs már három henger

A megújult Golfhoz hasonlóan az Octavia is megvált a háromhengeres 1.0 TSI-től, az új belépőmodellhez a négyhengeres 1.5 TSI-ből készítettek 115 lóerős változatot. A 150 lóerős 1.5 TSI-hez hasonlóan hatfokozatú manuális váltó jár hozzá, míg a hétfokozatú DSG-hez széria a 48 voltos mild hibrid rendszer. Az Octavia igazi utazóautó, ezért a 2.0 TDI továbbra is elérhető, 115 és 150 lóerővel, az utóbbihoz széria a hétfokozatú DSG.

Megújult az Octavia RS is, amelyben a továbbfejlesztett 2.0 TSI teljesítménye húsz lóerővel 265-re nőtt,

a maximum nyomatéka 370 Nm, és hétfokozatú DSG váltón keresztül az első kerekeket hajtja. 2025-től elérhető a 2.0 TSI motor másik változata, 190-ről 204 lóerőre növelt teljesítménnyel és széria összkerékmeghajtással, és biztosak vagyunk benne, hogy hamarosan az Octavia plug-in hibrid változata is visszatér, az eddiginél nagyobb elektromos hatótávval.

Mostantól új felszereltségi szintek, Essence és Selection közül lehet választani, ezt egészíti ki a dögösebb Sportline a fekete keretes hűtőmaszkjával, egyedi kerekekkel és sportülésekkel, míg a kínálatot az Octavia RS koronázza meg, amelynek a szériafelszereltsége a leggazdagabb. Az új vezetési segédekkel, távirányítható parkoló asszisztenssel is ellátott

megújult Octavia már rendelhető, és még néhány évig biztosan meghatározza majd a Škoda kínálatát.

Ez is érdekelhet:

Ha praktikus kompakt autót keresel, nézd meg ezt a két Škodát!

Kipróbáltuk a Scala és a Kamiq megújult változatát.

Még jobb elektromos autó lett a megújult Škoda Enyaq

Az osztrák télben vezettük a piac egyik legjobb elektromos családi autóját.

Még nagyobb és most először hibrid lett az új Škoda Kodiaq

Minden téren jobb lett a Škoda legnagyobb szabadidő-autója.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Engedd, hogy elragadjon a 90-es évek ezzel a piros Honda NSX-szel

Túlzás ilyen jó még nem volt – Aston Martin DBX707

Sokat tudunk már az új Mercedes-Benz CLA-ról

További cikkeink a témában
Vagány és érzéki dizájncuccok karácsonyra, amivel tuti meglepetést okozol
Hirdetés