Az előzetesek hosszú sora után a Škoda végre leleplezte a Kodiaq második generációját, ami nagyobb, tágasabb és hibridebb lett, mint valaha. A vonalait kisimították, a lemezek alá pedig most először konnektorról tölthető technika költözött.

2017-ben mutatta be a kínálatának legnagyobb szabadidő-terepjáróját a Škoda, és az alaszkai barnamedvéről elnevezett Kodiaq igazi sikertörténet lett, az eltelt idő alatt csaknem 842 ezer példányt adtak el belőle. Most jött el az ideje, hogy átadja a stafétát a vadonatúj utódjának, amiről a Škoda már az év első fele óta csepegteti az információkat, most pedig végre teljes egészében is leleplezte az új csúcsmodelljét.

Szinte minden paraméterét elárulták, és a belsejét is megmutatták a premierje előtt, ezért a legnagyobb kérdés a dizájnt maradt, amit eddig csak álcázva láthattunk. A leleplezésen kiderült, hogy az új Kodiaq vonalait kisimították, amivel talán kevésbé karakteres, de nagyautósabb lett a külseje.

A leginkább szemből hasonlít az elődjére, ahol a jellegzetes hűtőmaszk két oldalán továbbra is függőlegesen osztott fényszórókat találunk.

A hűtőmaszk érdekessége, hogy a függőleges rácsok között tucatnyi dióda világít, ezzel új megoldást találtak a mostanában olyannyira divatos fénycsíkra a nappali menetfények között. Oldalról nézve a markáns kerékjáratok terepjárós külsőt adnak neki, és ezúttal is megtaláljuk az aerodinamikus burkolatú keréktárcsákat, míg hátulról nézve különbözik a leginkább az elődjétől a Kodiaq, amelynek C-alakú hátsó lámpáit alul kötötték össze.

Mérete miatt is lehetett szeretni a Kodiaqot, és a Škoda újdonsága most még nagyobb lett.

A hossza hat centivel 4,76 méteresre bővült, és bár a 2,79 méteres tengelytávja változatlan, az 1,66 méteres magassága két centivel csökkent is, a belső térkínálat tovább bővült. Nagyobb lett a csomagtartó, öt üléssel 835-ről 910 literesre bővült, míg a hétüléses modellben hét ülés mögött 260-ról 340 literesre nőtt a tér. A hátsó üléseket ledöntve 2105 literrel számolhatunk.

Belső terét már korábban megmutatta a Škoda, és az új Kodiaq szerencsére nem adott fel minden kapcsolót az érintőképernyők kedvéért.

A műszerfal közepén persze ott a legalább 10 colos, a jobban felszerelt modellekben akár 13 colos kijelző, megújult operációs rendszerrel, de alatta megtartották a klímaberendezés forgókapcsolóit is. Sőt, a kapcsolók funkciója tetszés szerint változtatható, amit a közepén lévő 1,25 colos színes kijelzőn követhetünk.

Ha jobban megnézed a képeket, akkor feltűnhet, hogy nincs hagyományos értelemben vett váltókarja a Kodiaqnak.

A Škoda már csakis duplakuplungos automatával kínálja, és az irányváltó a kormányoszlopra költözött, akárcsak az új Passatban. A helyén praktikus tárolót alakítottak ki, és a cseh márka érti az idők szavát, hiszen az USB-C csatlakozón akár 45 wattal tölthetők a telefonok, és egyszerre két mobilt vezeték nélkül is lehet tölteni 15 wattal.

Szinte magától értetődő, hogy a 10,25 colos digitális műszeregység szériafelszerelés, és head-up display is elérhető az opciók közt. Mivel egy Škodáról van szó, nem maradnak el a Simply Clever megoldások, és már a kárpitoknál is nagy figyelmet fordítanak az újrahasznosított anyagok használatára, ezért

még az ajtóba rejtett esernyő és a jégkaparó is újrahasznosított anyagból készült.

Az Enyaq mintájára Loft, Lounge és ecoSuite belső hangulatok közül lehet választani.

A Kodiaq első generációjából nem kínált hibridet a Škoda, az utódja pedig mild hibrid és plug-in hibrid változatban is kapható lesz. Az alapmodellt az 1,5 literes, 150 lóerős TSI-vel szerelik, amihez 48 voltos mild hibrid rendszer tartozik, ezen kívül választható lesz a 2.0 TSI 204 lóerővel, valamint dízel is lesz, a 2.0 TDI-ből 150 és 193 lóerős változatot kínálnak majd, a két erősebb modellhez széria az összkerékhajtás. Még egy jó hír: az új Kodiaqból is lesz RS, a 265 lóerős benzinmotorral.

Már az alaposan továbbfejlesztett plug-in hibrid rendszert kapja meg a Kodiaq,

amiben az 1.5 TSI-re cserélték a benzinmotort, a kombinált teljesítmény 204 lóerő. A 25,7 kilowattórásra növelt akkumulátorral az elektromos hatótávja eléri a 100 kilométert, és tölteni is gyorsabban lehet, egyenáramú töltőnél akár 50 kilowattal. Csak az ötüléses modell rendelhető plug-in hibridként, és a csomagtér kapacitása abban is 745 literesre csökken.

A legújabb vezetéstámogató rendszereket is megkapja az új Kodiaq, például a 2-es szintű önvezetésre képes Travel Assist rendszert, és önállóan parkoló asszisztens is lesz a fedélzeten. Az első példányok jövő tavaszra érkeznek a kereskedésekbe, és nem kell sokat várni a vele együtt fejlesztett testvérére sem: nagyon hasonló műszaki tartalommal érkezik a Superb negyedik generációja, amit rövidesen leleplezhet a Škoda.

Ez is érdekelhet:

Minden eddiginél tágasabb és jobb autó lesz az új Škoda Superb

A formáját még álcázzák, de a Škoda egy pár részletet már elárult a csúcsmodelljéről.

Formába hozták a Škoda két kompakt autóját, itt az új Scala és Kamiq

A dizájnon minimálisan igazítottak, de egy fontos apróságot kijavítottak rajtuk.

Szobrokkal mutatta meg a jövő autóit a Škoda

Megnézhettük, mire számíthatunk a Skodától a következő három évben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

Még a Ford Mustang GTD is lehet durvább!

További cikkeink a témában