Lendületben van a Škoda, hiszen egyszerre több új modell bevezetését készíti elő. A Scala és Kamiq ráncfelvarrásával, valamint a Kodiaq új generációjával együtt hamarosan bemutatkozik a népszerű Superb harmadik generációja.

A Superb neve kilencven éve jelent meg először a Škoda kínálatában, de számunkra a 2001-ben bemutatott generációjával vált ismertté, ami tágasabb és olcsóbb volt, mint a középkategória referenciájának számító Passat. Abból az első szériából még csak 137 ezer példány kelt el, de a második és harmadik sorozattal együtt már több mint 1,5 millió Superb került az utakra.

Népszerű elődjei receptjét folytatja a Superb hamarosan bemutatkozó negyedik generációja, ami ezúttal is ötajtós limuzin és kombi karosszériával készül. Az utóbbi a második szérián jelent meg, és akkor még csak az eladások 35 százalékát adta, de ma már a Superb vásárlóinak több mint fele választja a nagyobb csomagtartós modellt.

A csomagtartóról szólva a Superb ezen a téren mindig rekordernek számított, és a Škoda erre is rá tudott tenni még egy lapáttal. Az új modell csomagtartója 20 literrel 645, kombiként 30 literrel 690 literesre növekszik.

Nem maradnak el a praktikus Simply Clever megoldások sem, most először elektromotor mozgatja majd a rolót a kombiban.

A Superb más méreteit is elárulta a Škoda, és bár a 2,84 méteres tengelytávja nem változik, a limuzin és kombi hossza négy centivel 4,91 és 4,9 méteresre növekszik. A karosszéria ugyan másfél centivel keskenyebb lesz az elődjénél, de ez aligha lesz érezhető, a minimálisan megnövelt magasság azonban az első és hátsó üléseken is egy centivel növeli a fejteret.

A dizájnt még álca fedi a képeken, de az már ebből is kiderül, hogy elegáns formájú középkategóriás modell lesz az új Superb, amit a kristálymintás fényszórók és hátsó lámpák tesznek felismerhetővé. A kínálatban hatféle új fényezés és tíz új keréktárcsa közül lehet majd választani, továbbra is lesz Sportline és Laurin & Klement felszereltségi szintje.

A belső tér is teljesen megújul, a műszerfal közepére akár 12,9 colos érintőképernyő kerül,

és mivel az automataváltó szériafelszerelés lesz, a váltókar a kormányoszlopra költözik, az ülések közötti helyen ezért extra tárolóhelyet alakíthatnak ki. A számlapokat is kijelző vetíti, de opcióként head-up display is rendelhető lesz a Superbhez.

A Superb kínálata a mild hibrid rendszerrel szerelt 1,5 literes, 150 lóerős eTSI-vel indul, és a 2.0 TSI két változatával, 204 és 265 lóerővel folytatódik. Lesz belőle dízel, a 2.0 TDI is kétféle teljesítménnyel, 150 és 193 lóerővel rendelhető, a hétfokozatú DSG váltó mindegyikhez széria, a legerősebb benzineshez és dízelhez az összkerékhajtás is jár.

Alaposan megújul a plug-in hibrid változat, amit ezúttal csak a kombinak tartanak fenn.

A benzinmotorja már az 1.5 TSI, a kombinált teljesítménye 204 lóerő, az akkumulátor kapacitását 12,7-ről 25,7 kilowattórára növelték, ezzel az elektromos hatótávja meghaladja a 100 kilométert. Most először egyenáramról is lehet tölteni, legfeljebb 50 kilowattal.

Ez is érdekelhet:

Szinte minden kiderült a Škoda Kodiaq következő generációjáról

Most először plug-in hibrid is lesz a Škoda legnagyobb szabadidő-autójából.

Fényűző luxusautó ez a hetvenéves Škoda Superb

A gyári múzeumban csodálhatod meg élőben is.

Mai szemmel nézve is mutatós a Škoda Superb kupéváltozata

Most elárulták, hogyan és miért készült.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában