Máris eljött az idő a Skoda legnagyobb szabadidő-autójának modellfrissítésére, és az apróbb változtatásokon kívül lényeges újdonság, hogy dízel helyett benzines lett a Kodiaq RS.

2016-ban jelent meg a Škoda legnagyobb szabadidő-autója, és a Kodiaq nagyon bejött a vevőknek, az eltelt idő alatt több mint 600 ezret adtak el belőle. Csehországon kívül Oroszországban, Indiában és Kínában is gyártják, az utóbbi piacon kupés formájú GT változatban is lehet kapni. A kínálathoz később csatlakozott a két kisebb testvére, a Yeti utódjaként érkező Karoq, és a Scala alapjára épülő Kamiq, most pedig itt a Kodiaq ráncfelvarrott változata.

A formáját eredetileg is eltalálták, és a hátsó emblémát már korábban a betűkkel írt típusjelzésre cserélték, ezért

nem kellett sokat változtatni rajta, hogy illeszkedjen a Skoda legújabb stílusához.

Újak viszont a szűkebbre szabott fényszórók, amelyek alapáron LED-esek, felárért mátrixfényszórók is lehetnek, és a hátsó LED-es lámpák is változtak. Mostantól a hűtőmaszk függőlegesebben áll, és még a motorháztetőt is átszabták, hogy felismerhető legyen a legújabb Kodiaq.

A kétküllős kormánykerék szintén megjelent már korábban, ezért a Kodiaq utastere első pillantásra nem sokat változott. A megújult modellben jobb minőségű anyagokat ígérnek, díszvarrás került a műszerfalra, és a hangulatfény is kiterjedtebb lett. Az ergonomikus ülés kényelmesebb, szellőztetett és masszázsfunkciós is lehet,

bőr helyett pedig újrahasznosított anyagból készült kárpitot is lehet rendelni a tágas SUV-hez.

A bemutatón elárulták, hogy a vevők eddig 57 százalékban dízel, 43 százalékban benzines motorral vették a Kodiaqot, és ami ennél meglepőbb, 92 százalék választott DSG váltót, ezért

a megújult modellben csak az 1,5 literes, 150 lóerős benzines belépőmodellhez lesz hatfokozatú kézi váltó.

A hétsebességes DSG a 190 lóerős 2.0 TSI-hez és a 150 vagy 200 lóerős 2.0 TDI-hez széria, a kisebb dízelhez választható, az erősebb motorokhoz széria az összkerékhajtás is.

A Škoda legnagyobb szabadidő-autója eddig a Style és Ambition felszereltséggel volt a legkeresettebb, ezt a két szintet a vevők összesen 58 százaléka választotta, de a sportos modellek is jól fogytak, 19 százalék volt a Sportline és 11 százalék az RS aránya. Az utóbbi szintén megújult, és a korábbi modell kétliteres turbódízelje helyett

az Octavia RS-ben is dolgozó kétliteres, turbós benzinmotort kapta, hétfokozatú DSG-vel és összkerékhajtással.

A megújult Kodiaq RS teljesítménye 240-ről 245 lóerőre nőtt, azonban a dízel 500 Nm-je helyett meg kell elégednünk 370 Nm nyomatékkal, viszont a benzines sportmodell egyben 60 kilogrammal könnyebb lett a dízelnél, és reméljük, hogy a hangját sem kell mesterséges hangsugárzóval sportosra hangolni.

A különféle változatok közt továbbra is elérhető a Laurin & Klement...

...és a Sportline, míg a Scout vélhetően egy kicsivel később mutatkozik be.

Ez is érdekelhet:

Nagyot nő az idén érkező vadonatúj Skoda Fabia

A dizájnt még álcázzák, de minden mást elárulunk róla.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés