A Kodiaq után gyorsan még egy szabadidő-terepjáróval állt elő a Škoda. A manapság olyan divatos kompakt crossover kategóriába érkező újdonság a Yeti helyett a Karoq nevet kapta, és elég ígéretesnek tűnik.

Ha olvasol autós híreket, akkor már nem újdonság számodra, hogy a Škoda rákapcsolt a szabadidő-terepjárókra. Előbb megjött a Kodiaq, ami hatalmas utasterével és rengeteg extrájával minket is meggyőzött, most pedig a Yeti utódlásán volt a sor.

Szellemes lett volna az alaszkai barnamedvéről elnevezett Kodiaq után kihozni az új jetit, de végül Karoq lett az új Škoda neve. Sebaj.

A hasonló nevéről így biztosan tudod majd, hogy a Kodiaq rokonáról van szó, és ez ránézve is azonnal egyértelművé válik.

A Karoq éppen olyan jólfésült, mint a nagyobb testvére, a LED-es fényszóróit két részre osztották, és a széles hűtőmaszkról is rögtön tudni fogod, hogy ez egy Škoda. Oldalról már hasonlít másik testvérére, a Seat Atecára, amivel egy gyártósoron is készül Csehországban.

4,38 méteres hosszával éppen elég nagy ahhoz, hogy a Karoq jó legyen városi hobbiterepjárónak és kompakt családi autónak egyaránt. 521 literes a csomagtere az öt ülés mögött, amit a támlák ledöntésével 1630 literre lehet növelni. Ha pedig még több tér kell, ki is lehet szedni a hátsó üléseket, így 1810 literrel számolhatsz.

Ezek után csak akkor kell Kodiaq, ha szükséged van hét ülésre.

Tele van modern extrákkal is az új Škoda, így nem hiányozhat az üveglapos navigációból a fedélzeti wifi és a 4G internetelérés, ahogyan az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-tükrözés sem. A vezetést távolságtartó és sávtartó rendszer, parkolási asszisztens és holttérfigyelő segíti.

A Škodánál most először a műszereket is színes képernyő helyettesítheti, ilyet még a Superb sem tud.

Többféle motor közül választhatsz a 115 lóerős 1.0 TSI-től a 190 lóerős 2.0 TDI-ig, az utóbbihoz a 4x4 és a DSG váltó is széria. De a legtöbben valószínűleg a 150 lóerős 1.5 TSI-t és a hasonló teljesítményű dízelt kérik, és ott van még az 1.6 TDI is 115 lóerővel. A Kodiaq olyan népszerű lett, hogy nem tudnak eleget gyártani belőle, és könnyen lehet, hogy ez a sors vár a Škoda másik újdonságára is.

És ezt olvastad már?
A Formula E-ben összejött, amire az F1-ben esélye sem volt: világbajnok lett Stoffel Vandoorne