Pazar mérnöki munka teszi az autózás egyik legnagyobb felejthetetlen karakterévé az Audi RS 6 Avantot, melynek 660 darabos GT limitált szériája legalább olyan ínyenc falat, mint a Porsche közreműködésével készült RS 2 Avant.

Lehetetlen olyan kérdést feltenni, amire az Audi RS 6 Avantnak ne volna válasza, és pontosan ez adja az egész autó varázsát. Az RS 6-os pokolian gyors, eszméletlenül precízen irányítható és kegyetlenül tapadó sportautó, közben pedig egy olyan kombi, amivel kellemesen, kényelemben és biztonságban lehet nagy távolságokat utazni. A limitált szériás GT pedig mind közül a legstílusosabb, ez tagadhatatlan.

Ez az egész őrület tizenkét tanuló mérnökkel és a 2020-as RS 6 GTO koncepcióval kezdődött.

Amikor negyvenedik születésnapját ünnepelte a quattro összkerékhajtás, akkor az Audi lelkes gyakornokai, akik karosszéria- és járműszerelőként, autószerelőként, autófényezőként és szerszámszerelőként tanultak, hat hónapon át dolgoztak az RS 6 GTO projektjén. Az amerikai IMSA sorozatban induló 90-est idéző retró festéssel és a kiszélesített karosszériával terpesztő RS 6 pedig felejthetetlenül menő lett.

Maradéktalanul nem valósulhatott meg a radikális RS 6 GTO koncepció, hiszen az irdatlan szélesítések és a versenyautós utastér miatt maximum kiállítási tárgynak vagy exkluzív pályanapi játékszernek lett volna jó.

Szédítő versenygép a 90 quattro

1989-ben bukkant fel az amerikai IMSA sorozatban az Audi 90 quattro GTO versenyautó, aminek kiszélesített karosszériája, burkolt kerekei és hátsó szárnya ad funkcionális szépséget. Gépházteteje alatt a 2,2 literes, öthengeres turbómotor 700 lóerőt és 720 Nm nyomatékot üvölt ki magából, amivel 3,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 310 km/óra a végsebessége.

Elsősorban komfortos az RS 6 Avant GT utastere, amiben a sportos hangulatot a gazdagon használt alcantara kárpitok és a piros cérnával varrott kagylóülések adják meg. Illik kesztyűben vezetni, mert a kormány is jól tapadó alcantarával van behúzva, valamint a műszerfal felső része is és a tetőkárpit. Ez mind funkcionális elem, hiszen ez nem tükröződik az ablakokon sem, így semmi nem zavarhatja meg a tökéletes kanyarívet kereső vezetőt, csak a körülötte ülő család sikongatása.

Szénszál erősítésű műanyagból készült gépházteteje alatt egy 4,0 literes, biturbó V8-as motor van, mely 630 lóerős és 850 Nm nyomatéka van. Ez a 2,2 tonnás kombi 3,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a 200 km/órás sebességet pedig 11,5 másodperc alatt éri el, a száguldás pedig akár 305 km/óráig is tarthat.

Amit az Audi RS 6 Avant GT a legjobban tud: legyőzni a fizikát.

Nyolchengeres turbómotorja mögött egy villámgyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú automata váltó van, de egy RS Audinál mindig az összkerékhajtás adja a mágiát. Az RS 6-ban nem az RS 3-ból ismert rendszer van, hanem egy rendes Torsen differenciálmű gondoskodik arról, hogy mindig és minden körülmények között legyen tapadás. Alapesetben 40:60 arányban oszlik el a nyomaték az első és hátsó tengely között, de képes akár 70 százalékot az első tengelyre vagy 85 százalékot a hátsó tengelyre küldeni.

Állítható felfüggesztése akár 10 milliméterrel csökkenti az autó hasmagasságát, ezzel együtt a tömegközéppont is közelebb kerül az úthoz. Stabilizátorai elöl 30, hátul pedig 80 százalékkal merevebbek, ezért egy tempós kanyarban is minimális az autó oldaldőlése. Akinek ez túl kemény lenne, az akár adaptív légrugós futóművel is kérheti az RS 6 Avant GT-t.

Stílusosan agresszív és kortalanul sportos az RS 6 Avant GT.

Hűtőmaszkja és légbeömlői körül fekete minden, a lézer erősítésű LED fényszórók pedig szúrós tekintetet adnak az Audinak, de a karbon gépháztető és a kiszélesített sárvédők is izmosítják az autót. Kifejezetten a GT-hez készültek a 22 colos méretű hatküllős felnik, melyekre Continental Sport Contact 7 gumik kerülnek. Ezekkel a különleges keverékű sportgumikkal és a karbon-kerámia fékekkel az RS 6 Avant GT féktávja 100 km/órás sebességről két méterrel rövidebb.

Fehér fényezését az Audi Sport GmbH fekete, szürke és piros csíkjai díszítik, a hátsó szárny pedig kétfedeles. Átdolgozták az első aerodinamikai elemeket és a hátsó diffúzort is. A közel 85 millió forintos Audi RS 6 Avant GT-ből 660 darabot gyártanak.

Ez is érdekelhet:

Élesebbek az Audi nehézbombázói

Erősebb és gyorsabb az RS 6 Avant és az RS 7 Sportback, amiket hardveresen is komolyan átdolgoztak, hogy a Performance modellek intenzívebb vezetési élményt adjanak.

Az R8 GT az Audik csodálatos csúcsa

620 lóerő, szívó V10, hátsókerék-hajtás. Az Audi R8 GT-t lehetetlen nem kívánni.

Zúzós hattyúdal a TT RS Iconic Edition

Igazi öthengeres sportkupé a TT végszava.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában