25 évet és három generációt élt meg az Audi kompakt sportautója, mely mindig kívánatos formába csomagolta a már ismert technikát. A hattyúdala pedig igazán látványos lesz a TT RS Iconic Editionnel.
1998-ban jelent meg az első generációs Audi TT, melynek műszaki alapjai a Volkswagen csoport autóiból már ismerős volt, viszont minden más eleme igazi különlegességgé tette.
Kerekded formaterve és egyedi beltere valódi klasszikussá varázsolja az Audi kezdetektől Győrben gyártott kupéját és nyitható tetős roadsterét.
Ahogyan egyre több modell szűnik meg utód nélkül, úgy az Audi TT-nek sincs már jövője, de nagytestvére, az R8-as is elektromos utódot kap majd. Az Audinál azonban pontosan tudják, hogy a különlegesen kedves modellt illően kell búcsúztatni, ezért 100 darabot készítenek az Iconic Edition limitált szériából.
Nardo szürke színét fényes és matt fekete elemek emelik ki, de a különböző aerodinamikai elemek adják igazán a sportosságot. Minden aerodinamikai kiegészítőnek valódi funkciója van, a fejlesztésük során szélcsatornás teszteket végeztek. A lökhárítók szélén apró terelőlapok vannak, hátul pedig fix karbon szárny és agresszívan szögletes rajzolatú diffúzor, hogy ne csak a LED Matrix fényszóróktól tűnjön morcos gépnek.
Többszörösen díjnyertes 2,5 literes, öthengeres turbómotorja 400 lóerős és 480 Nm nyomatéka van, amivel 3,7 másodperc alatt sprintel 100-ra az 1475 kg-os TT RS, végsebessége pedig 280 km/óra.
Eszelősen jó a számokban, de a páratlan hengerszám nagyon jót tesz a hangzásnak is, a TT RS-t könnyű megismerni a jellegzetes üvöltéséről.
7 sebességes, duplakuplungos automata váltója villámgyors, az összkerékhajtása pedig minden körülmények között gyors sportautóvá varázsolja.
Kettő plusz két fős utastere fekete bőrrel és alcantarával kárpitozott, amit élénk sárga cérnával varrtak. Több helyen felbukkan az Iconic Edition logó és az olaszországi Pista di Nardó versenypálya is, utalva ezzel a szín nevének eredetére.
Egyértelműen igazi ínyenceknek szól a minden apró részletében kidolgozott TT RS Iconic Edition, melynél aligha gyárthatna szebb lezárást a győri Audi gyár.
Ez is érdekelhet: