620 lóerős szívó V10-es motor és hátsókerék-hajtás egy középmotoros sportautóban. Ha az Audi R8 GT a '90-es években született volna, kitettem volna poszterként a falamra.

2003-ban mutatta be a Le Mans quattro sportautó-koncepciót az Audi annak örömére, hogy 2000-ben és a rákövetkező két évben diadalt arattak a híres Le Mans-i 24 órás versenyen. Három évvel később mutatták be a szériagyártású R8-ast, melynek magját alumínium monocoque adja, a motorja pedig 4,2 literes V8-as vagy 5,2 literes V10-es, előbbi akár kézi váltóval párosítva.

Többen úgy gondoltak rá, mint a Lamborghini Gallardo, később pedig a Huracán szerény testvérére, de ennél jóval több van az Audi R8-ban.

Fordulatra éhes, szívó V10-es motorja ugyanis mostanra igazi különlegesség a turbómotoros és elektromos sportautók között. Aki egyszer hallotta a hangját, és megtapasztalta a hihetetlenül azonnali gázreakcióját, az sosem felejti el.

2015-ben mutatták be a második generációt, és már az is tudható, hogy a következő Audi sportautó teljesen elektromos lesz. A 10 hengeres motornak azonban gyönyörű búcsút rendeztek az R8 Coupé GT RWD-vel, mely a legerősebb motor mellé a hátsókerék-hajtás örömét adja.

333 példány készül majd az R8 GT-ből és nem csak a plakettekről lesz felismerhető, hanem az aerodinamikai elemekről is.

Akárcsak a TT RS Iconic Edition esetében, úgy az R8 GT-nél is apró légterelőket kapott az első lökhárító, és hattyúnyak rögzítésű hátsó szárnyat tettek rá. A felső rögzítés azért előnyös, mert a spoiler hasznosabbik felülete nagyobb maradhat, ezt alkalmazzák a versenyautókon is.

20 kg-tól szabadultak meg azzal, hogy a GT hátsókerék-hajtású, továbbá kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztették a 20 colos, 10 küllős kovácsolt alumínium felniket is. A kanyarstabilizátorai szénszálasak, opcionálisan pedig állítható rugóstagokkal szerelik a pályanapokra leginkább alkalmas – 1570 kg-os – R8-at.

5,2 literes, V10-es szívómotorja 620 lóerőt üvölt ki magából és 565 Nm nyomatéka van, örömmel forog bele a 8700-ba. Igazi, régi vágású sportautó!

3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de a 200 km/órás sebességet is eléri 10,1 másodperc alatt, a száguldás pedig 320-ig tart. Nem kell neki hosszú célegyenes ahhoz, hogy szédítő tempóval kezdje meg a következő kört.

7 sebességes, duplakuplungos automatája módosított áttételeket kapott és gyorsabban vált fokozatot is. Átdolgozták a kipörgésgátló rendszert is, mely több fokozatban állítható, így nem csak őrangyalként működik, de enged játszani és közelebb menni a határokhoz.

Utastere sportautóhoz illően fekete kárpittal burkolt, a sötétségből pedig piros varrások és színben passzoló biztonsági öv tűnik ki. A műszeregység az R8-ból ismert digitális, melyen a navigáció képe is megjeleníthető, hogy biztosan célba érjen a hétvégi pályanapig.

Ez is érdekelhet:

7 sportautó, ami kitart a szívómotor mellett

Imádjuk a turbós autókat, de ha szerinted is a szívómotor az igazi, akkor ezek a sportkocsik neked valók.

Most már hátsókerekes Audi R8-at is kaphatsz

A Huracán után a motortestvére is kijött összkerékhajtás nélkül.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés