620 lóerős szívó V10-es motor és hátsókerék-hajtás egy középmotoros sportautóban. Ha az Audi R8 GT a '90-es években született volna, kitettem volna poszterként a falamra.
2003-ban mutatta be a Le Mans quattro sportautó-koncepciót az Audi annak örömére, hogy 2000-ben és a rákövetkező két évben diadalt arattak a híres Le Mans-i 24 órás versenyen. Három évvel később mutatták be a szériagyártású R8-ast, melynek magját alumínium monocoque adja, a motorja pedig 4,2 literes V8-as vagy 5,2 literes V10-es, előbbi akár kézi váltóval párosítva.
Többen úgy gondoltak rá, mint a Lamborghini Gallardo, később pedig a Huracán szerény testvérére, de ennél jóval több van az Audi R8-ban.
Fordulatra éhes, szívó V10-es motorja ugyanis mostanra igazi különlegesség a turbómotoros és elektromos sportautók között. Aki egyszer hallotta a hangját, és megtapasztalta a hihetetlenül azonnali gázreakcióját, az sosem felejti el.
2015-ben mutatták be a második generációt, és már az is tudható, hogy a következő Audi sportautó teljesen elektromos lesz. A 10 hengeres motornak azonban gyönyörű búcsút rendeztek az R8 Coupé GT RWD-vel, mely a legerősebb motor mellé a hátsókerék-hajtás örömét adja.
333 példány készül majd az R8 GT-ből és nem csak a plakettekről lesz felismerhető, hanem az aerodinamikai elemekről is.
Akárcsak a TT RS Iconic Edition esetében, úgy az R8 GT-nél is apró légterelőket kapott az első lökhárító, és hattyúnyak rögzítésű hátsó szárnyat tettek rá. A felső rögzítés azért előnyös, mert a spoiler hasznosabbik felülete nagyobb maradhat, ezt alkalmazzák a versenyautókon is.
20 kg-tól szabadultak meg azzal, hogy a GT hátsókerék-hajtású, továbbá kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztették a 20 colos, 10 küllős kovácsolt alumínium felniket is. A kanyarstabilizátorai szénszálasak, opcionálisan pedig állítható rugóstagokkal szerelik a pályanapokra leginkább alkalmas – 1570 kg-os – R8-at.
5,2 literes, V10-es szívómotorja 620 lóerőt üvölt ki magából és 565 Nm nyomatéka van, örömmel forog bele a 8700-ba. Igazi, régi vágású sportautó!
3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de a 200 km/órás sebességet is eléri 10,1 másodperc alatt, a száguldás pedig 320-ig tart. Nem kell neki hosszú célegyenes ahhoz, hogy szédítő tempóval kezdje meg a következő kört.
7 sebességes, duplakuplungos automatája módosított áttételeket kapott és gyorsabban vált fokozatot is. Átdolgozták a kipörgésgátló rendszert is, mely több fokozatban állítható, így nem csak őrangyalként működik, de enged játszani és közelebb menni a határokhoz.
Utastere sportautóhoz illően fekete kárpittal burkolt, a sötétségből pedig piros varrások és színben passzoló biztonsági öv tűnik ki. A műszeregység az R8-ból ismert digitális, melyen a navigáció képe is megjeleníthető, hogy biztosan célba érjen a hétvégi pályanapig.
Ez is érdekelhet: