A Volkswagen bemutatta a nyolcas Golf megújult változatát, aminek nem csak a formáján igazítottak. Sokkal többet változott a műszaki tartalom, például nincs már háromhengeres motorja, a plug-in hibridje viszont erősebb lett, és többet megy egy feltöltéssel.

1974-ben jelent meg az első Golf, amivel új korszak kezdődött a Volkswagen történetében, és 2019-ben mutatták be a nyolcadik generációját, aminél most jött el a ráncfelvarrás ideje. A wolfsburgi gyártó nem változtatott a bevált recepten, de több korábbi kritikára is válaszolt a márka. A Golf végtére is az európai piac egyik legnépszerűbb autója, ezért rendkívül nagy figyelmet fordítottak a megújítására.

A formájáról továbbra is első pillantásra Golfnak ismerheted fel, a dizájnt csak finoman igazították meg a tervezők.

Szűkebbre szabták például a fényszórókat, amivel jobban illeszkednek a hűtőmaszkhoz, és a feláras mátrixfényszóróhoz immár nemcsak fénycsík, de világító embléma is jár. A hátsó lámpák alakja nem változott, de új formában világítanak, és a lökhárítók méretes légbeömlőjét is átszabták.

Csak részleteiben változott a belső tér, a legnagyobb újdonságot pedig a középre került érintőképernyő jelenti,

ami immár nincs egy panelen a műszeregységgel, hanem kiemelkedik a középkonzolból. A mérete minden esetben nőtt, a felszereltségtől függően 10,4 vagy 12,9 colos lehet, és a korábbinál gyorsabb, logikusabb infotainment rendszer fut rajta, amit sokkal könnyebben kezelhetünk az alján és tetején lévő gyorsgombokkal.

A vevők kritikájára válaszul a Golf néhány hibáját is kijavította a Volkswagen.

Az érintőképernyő alján lévő, a hőmérséklet állítására szolgáló sáv végre éjszakai világítást kapott, míg a kormánykerékről száműzték a túlérzékeny érintőgombokat, mostantól minden változatban hagyományos kapcsolókkal kezelhetjük a műszeregységet és a főbb funkciókat. Az anyagok variálásával jobb minőségérzetet is ígérnek a Golfhoz.

A motorkínálat is változott, a Volkswagen például megvált az eddigi alapmodellben szolgáló háromhengeres 1.0 TSI-től.

A helyére a négyhengeres 1.5 TSI mérsékelt teljesítményű, 115 lóerős változata lépett, ami mellett továbbra is választható a 150 lóerős kivitel. Mind a két motor elérhető a hétfokozatú duplakuplungos váltóval, ezzel együtt 48 voltos mild hibrid rendszer is jár, és megtartották a dízelt, a 2.0 TDI-t, szintén 115 és 150 lóerővel.

Az új Tiguan és Passat mintájára újult meg a Golf kétféle plug-in hibrid változata.

A benzinmotort az 1.4 TSI-ről az 1.5 TSI-re cserélték, ehhez hatfokozatú DSG váltó csatlakozik, és míg az eHybrid maradt 204 lóerős, addig a GTE teljesítményét 245-ről 272 lóerőre növelték. Nagyot nőtt az akkumulátor kapacitása is, 10,6 helyett 19,7 kilowattórás, és ezzel akár 100 kilométert is mehet elektromosan a Golf, tölteni pedig egyenáramon akár 50 kilowattal is lehet.

A Golf GTE ezzel erősebb lett a GTI-nél is, aminek a kétliteres turbómotorja immár 265 lóerős,

és csakis a hétfokozatú DSG-vel érhető el. A Volkswagen továbbra is kínálja a Golf Variant kombit, és bár a Golf R egyelőre nem újult meg, idén további változatok bemutatójára számíthatunk. Az eltelt ötven évben több mint 37 millió Golfot adtak el, és a megújult modellnek mindene megvan ahhoz, hogy tovább növelje ezt a számot.

Ez is érdekelhet:

A ChatGPT beköltözik az autókba, elsőként a Volkswagenekbe

Annyi téren hasznát vehetjük a mesterséges intelligenciának, pont az autókban ne lenne helye?

Volkswagen Golf ennyire izmos még sosem volt

Rajongóknak a 333 lóerő szól, a gyűjtőknek pedig a 333 darabos példányszám.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában