A Focus és a Fiesta után a Ford jövőre már a Pumát indítja a rali-világbajnokságon, ahol az új szabályok szerint plug-in hibrid versenyautók állnak rajthoz.

Jövőre nagyot változik a rali-világbajnokság, ahol a csúcskategóriában plug-in hibrid versenyautók állnak rajthoz, és a Ford most bemutatta a sajátját. Az M-Sport műhelyében nem a Fiestából építették, mint az utóbbi években, az egyedi karosszériája a márka újabb sikermodelljére, a Pumára hasonlít, de az utcai autónál jóval alacsonyabb lett.

A legnagyobb újdonság a Puma Rally1 hajtása, ami az 1,6 literes, turbós benzinmotorból és egy 136 lóerős elektromotorból áll. A hibrid rendszer három másodpercig a gyorsítást segíti, a 3,9 kilowattórás akkumulátort pedig

a szervizparkban 25 perc alatt fel lehet tölteni, hogy a gyorsasági szakaszok közti etapokat elektromos hajtással tegye meg az autó.

A 95 kilogrammos akkumulátort szilárd burkolat óvja a kőfelverődésektől és a baleseteknél, a benzinmotor pedig kőolajszármazéktól mentes, szintetikus üzemanyaggal működik majd. A Ford a goodwoodi fesztiválon mutatta be az egyelőre még álcázott versenyautót, ami elsőként a jövő évi Monte-Carlo-ralin áll rajthoz.

Nem kell azért aggódni, hogy a hibrid raliautónak nem lesz hangja:

Ez is érdekelhet:

Újra készítenek Audi quattro néven raliautót

Stig Blomqvist is kipróbálta a legendás elődjét idéző gépet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Megkapta a Mitsubishi ASX azt az arcot, amit megérdemelt

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés