Számítani lehetett rá, hogy a Transit-család legkisebb tagja, a Courier új generációjából a Ford bemutatja a személyszállító Tourneo változatot is. A Fiesta kifutása után ezzel a praktikus autóval indul majd a Ford kínálata.
Még csak egy hónapja annak, hogy a Ford leleplezte a Transit-család legkisebb tagját, a Courier új generációját, máris itt vannak az első képek a személyszállító változatról, aminek hagyományosan Tourneo Courier a neve. A stílusa is megváltozott, míg ugyanis az elődje még egy dobozos Fiestára hasonlított, addig az új modell bátran vállalja kockaformáját.
Mint a kategóriában lenni szokott, a Ford csinosabbra öltöztette a Tourneo Couriert a haszonjármű-testvérénél.
A feketére színezett ablakkeretekkel, az eltérő színű tetővel és az Active változatban a szabadidő-autókra hasonlító fémszínű kartervédő-betéttel első pillantásra divatosabb lett a Ford dobozos családi autója a furgonváltozatnál.
Belső tere funkcionális, és tele van praktikus részletekkel. A csomagtér mérete öt ülés mögött 395-ről 570 literesre növekszik a kalaptartóig pakolva, 1198 literre a tetőig pakolva, míg a hátsó ülések ledöntésével 2162 literes rakteret lehet kihasználni.
Mivel elektromos autóról van szó, az E-Tourneo Courier orrában is van még egy 44 literes rekesz.
Műszerfala ismerős lehet a haszonjárműből, ahhoz hasonlóan 12 colos kijelző mutatja a műszereket, és középre szintén 12 colos érintőképernyő került a Ford új SYNC4-es infotainment rendszerével. A hajtásláncról egyelőre annyit lehet tudni, hogy
136 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, és 100 kilowattal 35 perc alatt tölthető 80 százalékra az akkumulátor.
A Transit Courier mintájára lesz belsőégésű motoros változata a Tourneónak is, amit a 125 lóerős 1.0 Ecoboost motorral szerelnek. A Fiesta megszűnésével ez a modell lesz a Ford egyik belépőmodellje a kínálatban, benzinesként már idén rendelhető, az elektromos változatra azonban egy kicsit még várnunk kell, csak a jövő év második felében kerül gyártásba.
Ez is érdekelhet: