Kifejezetten kemény terepre készítette fel a Ford a Ranger pickup Wildtrak X és Tremor verzióját, melyek megjelenésén túl a műszaki tartalom is egyértelműen jelzi, hogy ezek a platósok járatlan úton sem jönnek zavarba.
Elsőre nagyon furcsán hangzik, hiszen a legtöbbek szemében a pickupok valódi terepjárók, pedig a raktér túlnyúlása és a hosszú tengelytáv miatt messze nem olyan alkalmasak a vad tájakon kalandozásra, mint azt elsőre hinnénk. A legtöbb esetben ráadásul ezek az autók nem térnek le az aszfaltról, mások munkagépnek használják, de a Raptor ezeken túl még szórakoztató is. Nagyon kicsi hiányossága volt a Ranger kínálatának, de a Ford most két új modellel nem hagyott kérdést.
Itt van Wildtrak X és a Tremor, melyek a Ranger kemény terepre edzett változatai.
Mindkét modell azonnal felismerhető a fényezetlen műanyag elemeiről, amit láthatóan nem kell félteni a belógó ágaktól és kisebb akadályoktól. A Wildtrak X egyértelműen azoknak szól, akiknek a használhatóság mellett fontos a stílus is, ezért megjelenése és beltere is kidolgozottabb a Tremor verzióénál. Jellegzetes menetfényeiről azonnal felismerhető a Wildtrak X LED-es fényszórója és újdonság a plató peremén csúsztatható, ezzel állítható hosszúságú tetőcsomagtartó, mely a sima Wildtrak és Limited modellekhez is rendelhető.
Egyértelműen ezen mutat jobban a szörfdeszka, és a beltere is a narancssárga cérnával varrott, velúr kárpitozású ülésekkel. A Ranger kormánya mögött digitális műszerfal mutatja a legfontosabb adatokat, a középkonzolon pedig álló formátumú, érintőképernyős kijelzőn elérhetőek a szórakoztatórendszer és az autó további funkciói.
Ösvényeken haladva jól jön a fékezéssel megoldott nyomatékvektorozás, mely csökkenti a Ranger fordulókörét, és a maximum 32 km/órás sebességig aktív terepező program, amivel a vezetőnek tényleg csak a kormányzással kell foglalkoznia. Az üzemmódok között elérhető a sziklán araszoló funkció, ami eddig a Raptor kiváltsága volt.
Gépházteteje alatt a Ford 2,0 literes, négyhengeres biturbó motorja található 205 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal.
Amíg a Wildtrak X a komfortosabb polgári Ranger alapjait használja, addig a Tremor verzió sokkal inkább a munkára fogható Ranger XLT alapjaira készült. Eltérő rajzolatú hűtőmaszkjával és halogén fényszóróival egyértelműen célszerszám, de összkerékhajtása és futóműve is a terepjárásra fejlesztett. A lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja, ezek a nagy teljesítményű, helyzetérzékelős gátlók a rugóút teljes hosszában megfelelő csillapítást adnak, így javultak a terepképességek, és továbbra is remekül használható aszfalton is a Ranger.
Platóján bukócső, oldalt pedig alumíniumöntvény fellépők vannak a Tremor változaton, továbbá vízálló, műbőr borítású padló és beltéri kapcsolósor is van benne különféle kiegészítők vezérlésére. Fényhíddal vagy csörlővel, továbbá számtalan hasznos szerszámmal még lehet javítani a Ranger terepképességein.
Ez is érdekelhet: