Kifejezetten kemény terepre készítette fel a Ford a Ranger pickup Wildtrak X és Tremor verzióját, melyek megjelenésén túl a műszaki tartalom is egyértelműen jelzi, hogy ezek a platósok járatlan úton sem jönnek zavarba.

Elsőre nagyon furcsán hangzik, hiszen a legtöbbek szemében a pickupok valódi terepjárók, pedig a raktér túlnyúlása és a hosszú tengelytáv miatt messze nem olyan alkalmasak a vad tájakon kalandozásra, mint azt elsőre hinnénk. A legtöbb esetben ráadásul ezek az autók nem térnek le az aszfaltról, mások munkagépnek használják, de a Raptor ezeken túl még szórakoztató is. Nagyon kicsi hiányossága volt a Ranger kínálatának, de a Ford most két új modellel nem hagyott kérdést.

Itt van Wildtrak X és a Tremor, melyek a Ranger kemény terepre edzett változatai.

Mindkét modell azonnal felismerhető a fényezetlen műanyag elemeiről, amit láthatóan nem kell félteni a belógó ágaktól és kisebb akadályoktól. A Wildtrak X egyértelműen azoknak szól, akiknek a használhatóság mellett fontos a stílus is, ezért megjelenése és beltere is kidolgozottabb a Tremor verzióénál. Jellegzetes menetfényeiről azonnal felismerhető a Wildtrak X LED-es fényszórója és újdonság a plató peremén csúsztatható, ezzel állítható hosszúságú tetőcsomagtartó, mely a sima Wildtrak és Limited modellekhez is rendelhető.

Egyértelműen ezen mutat jobban a szörfdeszka, és a beltere is a narancssárga cérnával varrott, velúr kárpitozású ülésekkel. A Ranger kormánya mögött digitális műszerfal mutatja a legfontosabb adatokat, a középkonzolon pedig álló formátumú, érintőképernyős kijelzőn elérhetőek a szórakoztatórendszer és az autó további funkciói.

Ösvényeken haladva jól jön a fékezéssel megoldott nyomatékvektorozás, mely csökkenti a Ranger fordulókörét, és a maximum 32 km/órás sebességig aktív terepező program, amivel a vezetőnek tényleg csak a kormányzással kell foglalkoznia. Az üzemmódok között elérhető a sziklán araszoló funkció, ami eddig a Raptor kiváltsága volt.

Gépházteteje alatt a Ford 2,0 literes, négyhengeres biturbó motorja található 205 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal.

Amíg a Wildtrak X a komfortosabb polgári Ranger alapjait használja, addig a Tremor verzió sokkal inkább a munkára fogható Ranger XLT alapjaira készült. Eltérő rajzolatú hűtőmaszkjával és halogén fényszóróival egyértelműen célszerszám, de összkerékhajtása és futóműve is a terepjárásra fejlesztett. A lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja, ezek a nagy teljesítményű, helyzetérzékelős gátlók a rugóút teljes hosszában megfelelő csillapítást adnak, így javultak a terepképességek, és továbbra is remekül használható aszfalton is a Ranger.

Platóján bukócső, oldalt pedig alumíniumöntvény fellépők vannak a Tremor változaton, továbbá vízálló, műbőr borítású padló és beltéri kapcsolósor is van benne különféle kiegészítők vezérlésére. Fényhíddal vagy csörlővel, továbbá számtalan hasznos szerszámmal még lehet javítani a Ranger terepképességein.

Ez is érdekelhet:

Nincs kétség, a Ranger Raptor ma a pickupozás királya

Nem tudod megmagyarázni, hogy miért, de ránézel, és kell. Aztán vezeted, és még jobban kéne. Erős benzinmotorral terepeztünk az új Ford Ranger Raptorral.

Nagyobb és jobb is lett az új Volkswagen Amarok

A Ranger testvérmodellje lett, de nem csak az emblémában különbözik tőle az új Amarok.

A Ford az elektromos pick-upjával készül letarolni az amerikai piacot

A Tesla Cybertruck még sehol, de az F-150 Lightning mindjárt gyártásba kerül.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

További cikkeink a témában