A Volkswagen bemutatta az Amarok második generációját, amely nagyobb és jobb is lett az elődjénél. A német márka pick-upja immár a Ford Ranger alapjára épül, de nem csak az emblémában különbözik tőle.
2010-ben lépett be a Volkswagen a terepjáró pick-upok közé egy teljesen saját fejlesztésű modellel. Most pedig itt az Amarok második generációja, amely ugyan a nemrég bemutatott Ford Rangerrel osztozik a műszaki alapokon, de szerencsére a Volkswagennél nem elégedtek meg annyival, hogy lecserélték az emblémákat, hanem alaposan átdolgozták a pick-upot.
A vonalaiba talán bele lehet látni a Rangert, de az Amarok teljesen önálló dizájnt kapott, amivel azonnal Volkswagenként ismerheted fel. Újak a fényszórók és a hűtőmaszk, valamint a C-alakú hátsó lámpák is, és ezzel
az Amarok jobban illik a Volkswagen haszonjárművek kínálatába, mint amennyire hasonlítana az amerikai stílusú testvérére.
A modellváltással együtt jóval nagyobb is lett az Amarok, a hossza tíz centivel 5,35 méteresre nőtt,
a tengelytávja 17 centivel 3,27 méteresre növekedett. Az utóbbi ugyan csökkenti a rámpaszöget, de a rövidebb első és hátsó túlnyúlással jobbak a terepszögek. Az újdonságnak a gázlómélysége is sokat javult, 50 helyett 80 centis vízen képes átkelni.
A belső teret is átdolgozták a Volkswagennél, amennyire csak lehetett. A részleteket nézve találni ugyan a Fordból ismerős kapcsolókat, de
a kormánykerék a németeké, és a rendszerek grafikáját is volkswagenesre cserélték.
A műszeregység 8 vagy 12 colos, középső kijelző 10 vagy 12 colos lehet, és bár vannak alatta kapcsolók, a klímát a képernyőről kell kezelni.
A motorok a Fordtól származnak, és elég széles lesz a választék. A kétliteres turbódízel 150 és 170 lóerős változata nyitja a sort, majd jön ennek a dupla turbós, több mint 200 lóerős kivitele, a csúcsmodell pedig a háromliteres V6-os turbódízel akár 250 lóerővel.
Az erősebb modellekhez hatfokozatú helyett a Ford tízfokozatú automata sebességváltóját adják.
Az Amarok egyes piacokon a Fordokból ismerős 2,3 literes, több mint 300 lóerős turbós benzinmotorral is kapható lesz, de vélhetően nem az európai utakon.
Nem tudni azt sem, hogy a biturbó V6-os Ranger Raptornak lesz-e testvére Amarok R néven,
de az biztos, hogy a többi változat gyártása a Ford dél-afrikai üzemében indul, a forgalmazás pedig 2023-ban kezdődik.
Ez is érdekelhet: