A Fordnál időnként elég extrém pályagépeket építenek a Transitból, és az éppen egy éve bemutatott legújabb SuperVan idén bizonyíthat, ugyanis a legendás Pikes Peak hegyi felfutón fognak rajthoz állni vele.
Már a hetvenes évek óta épít extrém Transitokat a Ford, az első SuperVan például a GT40 motorját kapta, de később a Formula–1-ből származó Cosworth-féle V8-ast is szereltek a furgonba. A legújabb SuperVan éppen egy éve jelent meg, a következő Transit Custom alapjára épül, és immár teljesen elektromos hajtású.
Míg az elődöket legfeljebb showelemként járatták meg, addig az új Transit SuperVan élesben méretheti meg magát,
ugyanis rajthoz állnak vele a legendás Pikes Peak hegyi versenyen. A futamra nemcsak új festést kapott, de a pálya elvárásaihoz igazították a részleteit, hogy minél jobb időt autózhassanak vele.
A légterelők áttervezésével 240 km/óránál kétezer kilogramm leszorítóerőt termel az aerodinamika, ezen kívül karbonkerámia fékrendszert szereltek fel, megnövelték a regeneratív fékezés mértékét, a szélvédőt plexire cserélték, a magnéziumból készült kerekekre pedig Pirelli P Zero versenyabroncsokat húztak.
A kétezer lóerős teljesítményből a szabályoknak megfelelően visszavettek, az első kerekeket csak egy, a hátsókat továbbra is két elektromotor hajtja, így is több mint 1400 lóerőre képes a Ford extrém furgonja. Június 25-én Romain Dumas áll vele rajthoz a Pikes Peaken, aki a 2018-ban a Volkswagen ID. R-rel elért 7 perc 57,148 másodperces idejével jelenleg is tartja a rekordot.
Ez is érdekelhet: