A Ford tovább írja a SuperVan prototípusok történetét, ezúttal a legújabb, teljesen elektromos Transit Custom mintájára épített egy kétezer lóerős extrém pályagépet.

Nem most először jutott eszébe a Fordnak egy őrült pályagépet építeni a Transitból. 1971-ben jelent meg az első SuperVan, aminek a kiszélesített karosszériája alá a GT40-ből származó 4,9 literes, 400 lóerős V8-as motor került. Az ötletet később is elővették, a SuperVan ’84-es második szériája már csak első ránézésre hasonlított a Transitra, az üvegszálas műanyag karosszériája alá egy 3,9 literes V8-as Cosworth-motort szereltek.

A legutóbb a kilencvenes évek derekán épített SuperVan prototípust a Ford, tulajdonképpen az előző szériára húzták rá az akkor aktuális Transit ruháját, a korábbi erőforrást pedig

egy Formula–1-es autóból származó 3,5 literes, 650 lóerős V8-as Cosworth-motorra cserélték.

A Fordnál büszkék ezekre az extrém furgonokra, időnként előveszik őket megjáratni, most pedig bemutatták a legújabbat, természetesen már elektromos hajtással.

A teljes nevén Ford Pro Electric SuperVan a nemrég bemutatott új Transit Custom stílusában készült, de jóval izgalmasabb karosszériát kapott. A négy kerekét négy elektromotor hajtja,

2000 lóerős teljesítményével a szupersportautókat is megszégyenítő gyorsulásra képes.

A Ford dobozos pályagépe két másodpercen belül repül százra, az erejét a Road, Track, Drag, Drift és Rally módokkal lehet beosztani.

Még Eco módja is van az elektromos furgonnak, talán azért, hogy egyáltalán odaérjenek vele egy versenypályára, ahol meghajthatják, az akkumulátora ugyanis a tömeg mérsékelten tartása érdekében szerény kapacitású, mindössze 50 kilowattórás. A Ford a goodwoodi fesztiválon mutatta be a gépet, ahol rendesen ki is próbálták, és nem gondoltuk volna, de

a képeken még rendszámot is látni rajta, ki tujda, az angoloknál talán forgalomba is lehet vele menni.

Ez is érdekelhet:

380 kilométeres hatótávval jön az elektromos Transit Custom

A nagy Transit után a közepes furgon is elektromos hajtásra vált.

A legjobb autók meneküléshez

Mondunk jobbat a Seicentónál.

Ha hetedmagaddal autóznál, de élvezni is akarod – Ford Tourneo Custom Sport-teszt

Meg kellő dinamika és korszerű szolgáltatások. Ez nem a pótülések és nomád melósbuszok ligája.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés