A Ford tovább írja a SuperVan prototípusok történetét, ezúttal a legújabb, teljesen elektromos Transit Custom mintájára épített egy kétezer lóerős extrém pályagépet.

Nem most először jutott eszébe a Fordnak egy őrült pályagépet építeni a Transitból. 1971-ben jelent meg az első SuperVan, aminek a kiszélesített karosszériája alá a GT40-ből származó 4,9 literes, 400 lóerős V8-as motor került. Az ötletet később is elővették, a SuperVan ’84-es második szériája már csak első ránézésre hasonlított a Transitra, az üvegszálas műanyag karosszériája alá egy 3,9 literes V8-as Cosworth-motort szereltek.

A legutóbb a kilencvenes évek derekán épített SuperVan prototípust a Ford, tulajdonképpen az előző szériára húzták rá az akkor aktuális Transit ruháját, a korábbi erőforrást pedig

egy Formula–1-es autóból származó 3,5 literes, 650 lóerős V8-as Cosworth-motorra cserélték.

A Fordnál büszkék ezekre az extrém furgonokra, időnként előveszik őket megjáratni, most pedig bemutatták a legújabbat, természetesen már elektromos hajtással.

A teljes nevén Ford Pro Electric SuperVan a nemrég bemutatott új Transit Custom stílusában készült, de jóval izgalmasabb karosszériát kapott. A négy kerekét négy elektromotor hajtja,

2000 lóerős teljesítményével a szupersportautókat is megszégyenítő gyorsulásra képes.

A Ford dobozos pályagépe két másodpercen belül repül százra, az erejét a Road, Track, Drag, Drift és Rally módokkal lehet beosztani.

Még Eco módja is van az elektromos furgonnak, talán azért, hogy egyáltalán odaérjenek vele egy versenypályára, ahol meghajthatják, az akkumulátora ugyanis a tömeg mérsékelten tartása érdekében szerény kapacitású, mindössze 50 kilowattórás. A Ford a goodwoodi fesztiválon mutatta be a gépet, ahol rendesen ki is próbálták, és nem gondoltuk volna, de

a képeken még rendszámot is látni rajta, ki tujda, az angoloknál talán forgalomba is lehet vele menni.

Ez is érdekelhet:

380 kilométeres hatótávval jön az elektromos Transit Custom

A nagy Transit után a közepes furgon is elektromos hajtásra vált.

A legjobb autók meneküléshez

Mondunk jobbat a Seicentónál.

Ha hetedmagaddal autóznál, de élvezni is akarod – Ford Tourneo Custom Sport-teszt

Meg kellő dinamika és korszerű szolgáltatások. Ez nem a pótülések és nomád melósbuszok ligája.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés