Biztosan fel tudnál sorolni jó pár típust, amit vezetnél, ha autóval kellene kereket oldanod. Persze az élet nem dobja mindig azt, hogy a tervek szerint mennek a dolgok, de az biztos, hogy van egy pár jobb tippünk menekülésre, mint a Seicento.

Az autós üldözés műfajának születése a huszadik század elejére vezethető vissza, amikor 1911-ben a hírhedt Bonnot banda, akiket a korabeli lapok autós banditáknak neveztek, egy lopott Delaunay-Belleville-ben menekült a fegyveres rablás helyszínéről. Bár a bandát hamarosan felszámolták, a módszerük ihletet adott a rosszfiúknak, akik a következő több mint száz évben a legkülönfélébb típusokban menekültek a törvény keze elől.

Az amerikai gengszterek 16 hengeres Cadillackel, az angol bankrablók Sierra Cosworth-szal, a floridai drogcsempészek pedig Countach-sal száguldva igyekeztek kibújni az igazságszolgáltatás alól. Persze ezek a típusok mostanra már vagy nem számítanak elég gyorsnak, vagy teljesen megfizethetetlenek lettek, legalábbis előbb lenne szükség a bankrablás bevételére ahhoz, hogy beszerezzük őket. Mondjuk egy pár jobb tippet, ha menekülőre kell fogni.

MINI Cooper S

Az olasz meló óta tudjuk, hogy a Mini kiváló menekülőautó, hiszen kicsi, fürge, könnyen meg lehet lépni vele. Az eredeti Mini ma már megmosolyogtatóan lassú lenne, de mint ahogyan az 1969-es film, úgy az angol kisautó is remake-et kapott az új évezredre. A mai MINI pedig tudja mindazt, mint az ikonikus elődje, azaz kicsi és fürge, főleg a 231 lóerős John Cooper Works változatban.

Audi S8

Amióta a kilencvenes évek végén a Roninban szerepelt, az Audi S8 is menekülőautóként szerzett nevet magának. A 4,2 literes V8-as motorral és quattro hajtással nem volt sok ellenfele, és igaz volt ez az utódjára is, amit a később a Lamborghini által is használt 5,2 literes V10-essel szereltek.

Kell-e jobb érv a típus mellett, mint hogy a Szállító is egy W12-es A8-ra cserélte a BMW 735i-jét?

Subaru Impreza WRX

A tökéletes menekülőautó nemcsak egyenesben, hanem kanyarban is gyors, és ez maradéktalanul igaz a ralipályákon edződött Subaru Imprezára. A turbós bokszermotorjával és az állandó összkerékhajtásával nagyszerűen meg lehet lépni vele, mint ahogyan Baby is tette a Nyomd, bébi, nyomd című filmben.

Ha nem ralikékben és arany felnivel választod, akkor még csak nem is feltűnő.

Ford Transit Custom Sport

Ha a zsákmány nem fér el egy sporttáskában, akkor jön képbe a furgon, ami nem árt, ha nem lassú.

Az angol bankrablók évtizedeken át használták erre a célra a Transitot, és a Ford áruszállítójának még sportváltozata is van, amit a kétliteres dízelmotor 185 lóerős változata hajt. Akció előtt már csak a versenycsíkokat kell leszedni róla, hogy elvegyüljön a futárautók között.

Range Rover

Az egérút nem mindig aszfaltozott, és a gazfickók jól tudják, hogy ha terepen át vezet az útjuk, akkor nincs jobb, mint egy Range Rover. A kilencvenes évek óta széria hozzá a légrugózás, ezért a menekülés közben sem löttyen ki az ital, és a kétezres évek óta bivalyerős V8-as változata is van.

Csak akkor nem elég egy Range Rover, ha a 007-es ügynök elől kellene meglépni.

Persze nem csak a filmbéli rosszfiúknak lehet szükségük arra, hogy kereket oldjanak,

és minden idők egyik legemlékezetesebb menekülős sztorija, amikor merénylők nyitottak tüzet Charles De Gaulle autójára.

A francia elnök egy teljesen széria, páncélozás nélküli Citroën DS-ben utazott, aminek ugyan több kerekét is kilőtték, de a sofőrjének sikerült meglépnie a támadók elől.

De Gaulle Citroënje három keréken is megvédte az elnököt

Francia elnöki limuzinok az első DS-től a legújabbig.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában