Nem biztos, hogy számítottál volna rá, de a Ford és a Volkswagen bejelentette, hogy több területen is együttműködnek a jövőben. Attól nem kell tartanunk, hogy elvesztenék az önállóságukat, de lesznek közösen gyártott modelljeik.
Az autóipar mára elképzelhetetlen a legnagyobb gyártók együttműködése nélkül, biztosan kapásból fel tudnál sorolni olyan párosokat, mint a Renault és a Nissan, a Fiat és a Chrysler, vagy éppen az Opel és a Peugeot. Nem kell azonban közös tulajdon és közös kassza ahhoz, hogy két gyártó összefogjon, a legutóbb például a Ford és a Volkswagen jelentette be a terveit.
A számunkra legérdekesebb részlete a két gyártó együttműködésének az, hogy
a Ford is használhatja majd a Volkswagen elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezét.
Az a platform, amire a hamarosan érkező ID.3 is épül, egy elektromos Ford alapját adja majd, amit 2023-ig mutatnak be. A Fordnál hat év alatt 600 ezer autó készülne a Volkswagen-alapokra.
A távolabbi jövőt érinti csak az összefogás másik pontja, ami szerint a Ford és a Volkswagen közösen fektetett be az Argo AI nevű, önvezető járműveket fejlesztő cégbe. A bejelentés során egyébként kiemelték, hogy
mindkét márka megtartja az önállóságát, de azért a fentieknél szorosabb kapcsolatra is lehet majd számítani közöttük.
A harmadik pont szerint ugyanis a haszonjárművek gyártása terén is együttműködik a Ford és a Volkswagen.
A Ford gyártja majd a jelenlegi Ranger és Amarok közös alapra épülő utódját és a nagyobb áruszállítók között is egy közös modellt 2022-től, míg a Volkswagennél egy városi méretű furgont fejlesztenek és gyártanak majd.