A Renault mindig is élen járt az autók biztonsága terén, legalábbis kitűnő értékeléseket szerzett az Euro NCAP töréstesztjein, ezért is lehet meglepő, hogy a Dacia Spring egy, a Renault Zoe pedig nulla csillagot kapott a legutóbbi teszten.

Nem ez az első nulla csillaggal értékelt törésteszt a világon, de általában az európai piacra nem elég felkészülten érkező kínai autók, vagy a gyenge biztonsági felszereltségű, minőségében is silányabb indiai vagy dél-amerikai modellek szoktak megbukni még az európainál is kevésbé szigorú törésteszteken. Most azonban teljes meglepetésre a Renault két újnak mondható modellje kapott megdöbbentően rossz értékelést az Euro NCAP-nál.

Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén a Dacia elektromos autója, a Spring csupán egy csillagot szerzett,

mivel a vezető mellkasa és a hátsó utasok feje fokozott kockázatnak van kitéve frontális ütközésnél, az oldalvédelem sem megfelelő, és az autó biztonsági asszisztensei sem érik el az elvárható szintet. Még meglepőbb a Renault Zoe nulla csillaggal értékelt szereplése, az Euro NCAP szerint az utas- és gyalogosvédelme, valamint a biztonsági rendszerei sem elégségesek.

A Zoe első változata még 2013-ban mutatkozott be, és a Renault akkor a maximális öt csillagot kapta az elektromos kisautójára.

A jelenleg kapható modell alapjai lényegében nem változtak, de 2019-ben olyan alaposan dolgozták át az autót, hogy új generációnak tekinthetjük. Az Euro NCAP szerint azonban visszalépés is történt, a fejet és mellkast védő oldallégzsák például szerintük már csak a mellkasnak nyújt megfelelő védelmet (a Renault szerint egyébként a fejnek is).

A Spring és a Zoe mellett még kilenc másik modell töréstesztjének eredményét is közzétette az Euro NCAP,

és ezek közül a BMW iX, a Genesis G70 és GV70, a Mercedes-Benz EQS, a Nissan Qashqai, a Škoda Fabia és a Volkswagen Caddy is öt csillagot szerzett. Az MG Marvel R és a Fiat 500e eredménye négy csillag, és a szervezet szerint az utóbbi a példa rá, hogy egy elektromos hajtású kisautó is képes lehet jobb eredményt elérni.

Nem maradhat el a Renault válasza, amelyben kiemelik, hogy a Zoe megfelel minden jelenleg érvényben lévő biztonsági előírásnak,

ezek pedig az évek során egyre csak szigorodtak, ezért a Renault is folyamatosan fejleszti a modelljeit. A Zoe még 2013-ban jelent meg, amikor öt csillagot szerzett, de az Euro NCAP minősítése azóta öt alkalommal szigorodott, és

azonos felszereltség mellett egy autó akár két csillagot is veszthet minden egyes szigorítással.

A Zoe felszereltsége mindenesetre megfelel a kategóriában elvárhatónak, olyan asszisztensek vannak benne, mint az aktív vészfékező kerékpáros- és gyalogosfelismerővel, valamint a sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó rendszer – ezek a közepesen és jobban felszerelt modellekhez járnak. Nem tartjuk lehetetlennek, hogy a Renault a törésteszt ismétlését kéri majd – a korábbi években több modell jobban felszerelt változata is egy-két csillaggal jobb eredményt tudott szerezni.

Ez is érdekelhet:

Ha egy régi és egy új autó ütközik össze, ennyire látványosan jobb az újban ülni

Hipnotikus videón néhány régi-új vegyes törésteszt. Ami egy húszéves kocsiban halálos karambol, az egy újban talán csak egy kellemetlen koccanás!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés