A Renault mindig is élen járt az autók biztonsága terén, legalábbis kitűnő értékeléseket szerzett az Euro NCAP töréstesztjein, ezért is lehet meglepő, hogy a Dacia Spring egy, a Renault Zoe pedig nulla csillagot kapott a legutóbbi teszten.
Nem ez az első nulla csillaggal értékelt törésteszt a világon, de általában az európai piacra nem elég felkészülten érkező kínai autók, vagy a gyenge biztonsági felszereltségű, minőségében is silányabb indiai vagy dél-amerikai modellek szoktak megbukni még az európainál is kevésbé szigorú törésteszteken. Most azonban teljes meglepetésre a Renault két újnak mondható modellje kapott megdöbbentően rossz értékelést az Euro NCAP-nál.
Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén a Dacia elektromos autója, a Spring csupán egy csillagot szerzett,
mivel a vezető mellkasa és a hátsó utasok feje fokozott kockázatnak van kitéve frontális ütközésnél, az oldalvédelem sem megfelelő, és az autó biztonsági asszisztensei sem érik el az elvárható szintet. Még meglepőbb a Renault Zoe nulla csillaggal értékelt szereplése, az Euro NCAP szerint az utas- és gyalogosvédelme, valamint a biztonsági rendszerei sem elégségesek.
A Zoe első változata még 2013-ban mutatkozott be, és a Renault akkor a maximális öt csillagot kapta az elektromos kisautójára.
A jelenleg kapható modell alapjai lényegében nem változtak, de 2019-ben olyan alaposan dolgozták át az autót, hogy új generációnak tekinthetjük. Az Euro NCAP szerint azonban visszalépés is történt, a fejet és mellkast védő oldallégzsák például szerintük már csak a mellkasnak nyújt megfelelő védelmet (a Renault szerint egyébként a fejnek is).
A Spring és a Zoe mellett még kilenc másik modell töréstesztjének eredményét is közzétette az Euro NCAP,
és ezek közül a BMW iX, a Genesis G70 és GV70, a Mercedes-Benz EQS, a Nissan Qashqai, a Škoda Fabia és a Volkswagen Caddy is öt csillagot szerzett. Az MG Marvel R és a Fiat 500e eredménye négy csillag, és a szervezet szerint az utóbbi a példa rá, hogy egy elektromos hajtású kisautó is képes lehet jobb eredményt elérni.
Nem maradhat el a Renault válasza, amelyben kiemelik, hogy a Zoe megfelel minden jelenleg érvényben lévő biztonsági előírásnak,
ezek pedig az évek során egyre csak szigorodtak, ezért a Renault is folyamatosan fejleszti a modelljeit. A Zoe még 2013-ban jelent meg, amikor öt csillagot szerzett, de az Euro NCAP minősítése azóta öt alkalommal szigorodott, és
azonos felszereltség mellett egy autó akár két csillagot is veszthet minden egyes szigorítással.
A Zoe felszereltsége mindenesetre megfelel a kategóriában elvárhatónak, olyan asszisztensek vannak benne, mint az aktív vészfékező kerékpáros- és gyalogosfelismerővel, valamint a sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó rendszer – ezek a közepesen és jobban felszerelt modellekhez járnak. Nem tartjuk lehetetlennek, hogy a Renault a törésteszt ismétlését kéri majd – a korábbi években több modell jobban felszerelt változata is egy-két csillaggal jobb eredményt tudott szerezni.