Három hónap alatt építettek elpusztíthatatlan csapatszállító járművet a Toyota Land Cruiser platós változatából.

A páncélozott járműveknek több kategóriája létezik, és a legegyszerűbb, amikor az eredeti külsőt megtartva teszik golyóállóvá az autót úgy, hogy azzal feltűnés nélkül jelenhetünk meg az emberek közt. Mint ezzel a Ferrarival:

De vannak az utolsó csavarig egyedi építésű járművek, aminek minden alkatrésze a sértetlen haladást szolgálja, és a dél-afrikai Special Vehicle Innovation újdonsága éppen ilyen.

A Max 3 alapját a Toyota Land Cruiser harminc éve gyártott platós változata adja, ahonnan az alvázat és a hajtásláncot örökölte,

ezért elméletileg a világ bármely Toyota-szervizében képesek javítani. A 38 milliméteres acéllemezből összeállított, golyóálló ablakokkal szerelt karosszériával a páncélozott csapatszállító jármű menetkész állapotban 3,8 tonnát nyom.

Mivel ez az eredeti Land Cruiser maximum teherbírását is jócskán meghaladja, ezért új futóművet fejlesztettek az autóhoz, a kerekek és abroncsok sem gyáriak. A hajtáslánc azonban széria, legyen szó a 4 literes, 228 lóerős V8-as benzinesről vagy a 4,2 literes, 128 lóerős hathengeres dízelről.

A csúcsmodellt a 4,5 literes, 202 lóerős V8-as dízelmotorral szerelik, amivel 140 km/órával hasíthat a tankszerű jármű.

A Max 3 védelme nem lebecsülendő, az alapkivitel is ellenáll a leggyakoribb gépkarabélyok, beleértve az AK-47 lőszerének, de némi felárért olyan extra páncélozást is kérhetünk hozzá, ami az acélmagvas lőszereket is megfogja.

A hátsó platformra a géppuskaállványtól kezdve az automatizált gránátvetőn át további ülőhelyekig bármi rögzíthető.

A dél-afrikai gyártónál már rendelhető a Toyota-alapú páncélozott jármű, mintegy 28 millió forintnak megfelelő összegért,

amiben a fegyverzet még nincs benne. A helyi törvények értelmében csak különleges engedéllyel rendelkező (katonai) szervezetek vásárolhatják meg az autót – ami a képességei tudatában azért megnyugtató.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Korai még temetni a dízeleket – Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic-teszt
Rengeteg fotód, videód, nagy fájlod van? Megtelik a géped? Itt a megoldás, ha állandóan tárhely gondokkal küzdesz!