Az olajválság a hetvenes években ismét előmozdította az elektromos autók fejlesztését, de a mai szemmel nézve megmosolyogtató paraméterek miatt nem lett több egy prototípusnál a Globe-Union Endura sem.
A hetvenes évek elejének olajválsága arra késztette az autósokat, hogy a korábbiaknál takarékosabb, környezettudatosabb típusokat keressenek. A legtöbb gyártó kisebb és gazdaságosabb modelleket tervezett, de az amerikai Globe-Union egy családi használatra alkalmas túrakocsit képzelt el, amit tisztán elektromos hajtással szereltek.
A Globe-Union nem újoncként fogott bele az elektromos autó tervezésébe, hiszen az 1911-ben alapított cég egyébként is autóakkumulátorok gyártásával foglalkozott. A prototípust bemutató prospektusban büszkén hirdették, hogy
az ólomsavas akkumulátorok fejlettsége eljutott arra a szintre, hogy akár az autó meghajtására is lehet használni.
Az 1978-ban bemutatott, Endura névre keresztelt prototípus érdekessége, hogy hosszában egy tucat hagyományos autóakkumulátort helyeztek el benne. A hátsó kerekeket egy mindössze 15 kilowattos, azaz 20 lóerős elektromotor hajtotta, amivel éppen el lehetett érni a 100 km/órás sebességet, és a Globe-Union szerint ez elegendő lett volna az amerikai utakra.
A cserélhető akkumulátorcsomaggal a hatótávolság csak városban, egyenletes sebességnél érte el a 160 kilométert,
ami még a hetvenes években is kevésnek tűnt, a feltöltése pedig több mint 14 órát vett igénybe a tengerentúlon használt 110 voltos hálózatról. A Globe-Union ezért elsősorban a családok második autójának szánta az Endurát.
A szerény paramétereihez képest az Endura felépítése jócskán megelőzte a korát.
Az alumínium és üvegszálas műanyag használatával a tömegét 1,5 tonna alá csökkentették, a plexivel burkolt fényszórókkal és a rejtett ablaktörlőkkel a légellenállása is jobb volt az átlagosnál. A hátsó részét pedig praktikusabb kombis felépítményre lehetett volna cserélni.
A nyolcvanas évek elejére a benzin ismét korlátlanul rendelkezésre állt, ezért az Endura nem jutott túl a prototípuson.
A Globe-Union azért megpróbálkozott egy kevésbé futurisztikus modellel is: a Maxima egy átépített Ford kombi volt, amit hat fényszóróval és az Endura elektromos hajtásával szerelték, de az olcsó benzin korában ez már senkit sem érdekelt.
Ez is érdekelhet: