Gordon Murray nevét a legendás McLaren F1 tervezőjeként ismerjük, és a konstruktőr saját álmait váltotta valóra pár éve a T50 bemutatásával. Most pedig a Le Mans-győztes F1 GTR-t idéző egyedi szuperautót alkotott belőle.
A nyolcvanas évek végén Ayrton Sennával éppen a sikerei csúcsán volt a McLaren, amikor Ron Dennis és Gordon Murray egy közúti sportautó ötletét vetettek fel. Az F1 tartotta a világ leggyorsabb autója rekordját is, és bár eredetileg eszük ágában sem volt versenyezni vele, az ügyfelek kérésére végül mégis elkészítették a pályára szánt GTR változatot, amivel 1995-ben a 24 órás Le Mans-i futamon megszerezték az első, harmadik, negyedik és ötödik helyet is.
A győzelem megünneplésére a GTR által inspirált különkiadást épített a McLaren, az F1 LM-be a versenyautónál és az utcai modellnél is erősebb V12-es került, áramvonalas formája később más F1-esek átépítését is ihlette. Időközben Gordon Murray is megalkotta saját szupersportautóját, és a 2020-ban bemutatott T50 adta az alapját annak az alkotásnak, amivel útjára indult a Gordon Murray Special Vehicles, hogy valóra tudják váltani a tehetős ügyfelek legmerészebb álmait.
Csak rá kell nézni az S1 LM-re, hogy azonnal megmondd róla, a legizgalmasabb McLaren F1 ihlette.
Szűkre szabott fényszórói körüli kerete az eredeti modell lámpáját idézi, míg hátul a négy kerek lámpa és a köztük lévő rács teremti meg a kapcsolatot a régi és az új dizájn között. Még csak terveken láthatjuk, de a versenyautósan spártai belső térben a középen lévő kagylóülés kockás üléskárpitja és a fából készült váltógomb adja meg a retró hangulatot.
Szükség is van a képen látható fülvédőre, hiszen a 4 literes V12-es szívómotort újra kezelésbe vette a Cosworth,
hogy erősebb legyen az alapmodellnél. A furat növelésével 4,3 literes lett, a teljesítményét 700 lóerő fölé tolták, és még mindig 12 ezres fordulatszámra képes, ami egészen elképesztővé teszi. A futóműve és a motortartója is feszesebb, mégsem lett közúton használhatatlan, kőkemény pályagép belőle.
Igazi limitált széria a Gordon Murray Special Vehicles egyik első autója, hiszen csak öt példányt építenek belőle, és állítólag mind az ötöt ugyanaz az ügyfél rendelte. Gordon Murray közben egy másik szuperautót is alkotott, amit szintén a Le Mans-győztes GTR ihletett, és állítólag már dolgozik a következő alkotásokon.
Ez is érdekelhet:


















