A hatvanas éveket idéző formájával és a Formula–1 aranykorát felelevenítő V12-es motorjával Gordon Murray sportautója, a T.33 eddig is elképesztő volt, de most itt a mérnöki mestermű Spider változata.
Gordon Murray nevét a Formula–1-ből is ismerheted, és a nevéhez fűződik minden idők egyik leggyorsabb és legizgalmasabb szuperautójának, a McLaren F1-nek a tervezése is. Murray az utóbbi években saját neve alatt fejleszt szupersportautókat, a 2020-ban bemutatott T.50-et két évvel később követte a nem sokkal szerényebb T.33, aminek most elkészült a Spider változata.
A T.33 Spider ugyanazt a 3,9 literes, 617 lóerős V12-es szívómotort kapja, mint a zárt tetős modell. A Cosworth által fejlesztett erőforrás maximum fordulatszáma 10 500 percenként, ezért a hangja a régi idők Formula–1-es versenyautóit idézi. Az alumíniumból készült motor azért is csoda, mert
178 kilogrammjával a legkönnyebb V12-esnek számít az utcai szupersportautók között.
A Spider teljes karosszériáját áttervezték, hogy tető nélkül is megmaradjon az eredeti merevsége és a súlyelosztása, és Gordon Murray örökös koncepciójának megfelelően még a merevítő anyagok is szuperkönnyűek, ezért a Spider
csak 18 kilogrammal lett nehezebb a T.33-nál, összesen csupán 1108 kilogrammot nyom a V12-es sportautó.
A súlycsökkentés érdekében a kézzel kiszerelt tetőpaneleket az autó orrában lévő tárolóba lehet tenni, és hogy ne vesszen el a csomagtér,
két 90 literes poggyásztartót terveztek a T.33 két hátsó sárvédőjébe, aminél menőbbet aligha tudnánk elképzelni.
Murray sosem esik túlzásokba, szerinte a Michelin Pilot Sport 4S abroncsok is tökéletesek az autóhoz.
Sokat elmond a T.33 vevőköréről, hogy Murray eredetileg hatfokozatú szekvenciális sebességváltót tervezett, de
az ügyfelek mindenképpen manuálist akartak, ezért végül azt fejlesztett hozzá.
Nem lesznek sokan, akik megkapják a Spidert, az 1,8 millió angol fontba, azaz 775 millió forintnak megfelelő összegbe kerülő szupersportautóból összesen csak 100 példányt építenek.
Ez is érdekelhet: