Sokak szerint az amerikai izomautók csúcsa a Pontiac GTO, aminek talán az 1968-ban bemutatott második generációja sikerült a legjobban. Most egy eredeti állapotú kabriót mutatunk belőle.

John DeLorean ötlete volt, hogy a Pontiac izomautója a GTO nevet kapja, amit a fantasztikus Ferrari 250 GTO ihletett. Az amerikai sportkocsi esetén azonban a GTO nem a Gran Turismo Omologata rövidítése volt, sokkal inkább a Grand Tempest Optiont jelentette a típusjelzés, ami az évtizedek során önmagában is legendává vált.

1968-ban jött ki a második generáció, az elődjénél rövidebb és laposabb, de összességében formásabb karosszériával. A még így is 5,24 méter hosszú GTO érdekessége a rejtett fényszóró volt, ami annyira dögössé tette a megjelenését,

a legizgalmasabb opciója pedig a motorháztetőn lévő fordulatszámmérő, ami estére világítást is kapott.

A vezetőnek nem véletlenül kellett a szemét a fordulatszámmérőn tartani, az alatta dolgozó 6,5 literes V8-as ugyanis 350 lóerős teljesítményre volt képes.

A GTO a háromfokozatú automata váltóval kevesebb, mint 16 másodperc alatt futotta meg a negyedmérföldes távot. 1968-ban a Motor Trend az év autója díjat adta enne a Pontiacnak.

A most mutatott példány nem hibátlan, de kétségkívül gyönyörű, amit a legutóbbi felújításkor kapott fekete fényezése tovább fokoz. A ’68-as kabriót a Bring a trailer oldalán kínálják eladásra, és az aukció jelenlegi állása szerint

legalább 50 ezer dollárra van szükség ahhoz, hogy a garázsba állítsuk – ez körülbelül egy új Mustang árának, 15 millió forintnak felel meg.

Milyen vele menni? Ilyen:

Ez is érdekelhet:

DeLorean korábbi sportkocsija adott ihletet a Corvette-nek

De éppen ezért nem engedték, hogy valóra váljon.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés