A Stellantis azzal kezdi a Fiat olaszországi gyáraiban, amelyek négyszer drágábban termelnek, mint a spanyol vagy francia üzemek.
Carlos Tavares, a januárban a Fiat-Chrysler és a PSA-csoport egyesülésével létrejött autóipari óriásvállalat, a Stellantis ügyvezetője azt ígérte, nem lesznek nagy elbocsátások, gyárbezárások, viszont a költségeket évi ötmilliárd euróval szeretné csökkenteni. A CEO már meg is kezdte a csöpögő pénzcsapok tömítéseinek cseréjét a rábízott cégbirodalomban.
Egyik első költségcsökkentő intézkedése szinte szó szerint ez, ugyanis a Fiat olaszországi gyáraiban a vizesblokkok számának csökkentése, konkrétan vécék felszámolása volt. Persze ezt a lépést csak a magamfajta gonosz újságírók emelik ki: a klotyóbezárások mellett a takarítási költségek visszafogása és az üzemcsarnokok, irodák fűtésének mérséklése, a munkásokat szállító járművek költségeinek racionalizálása is szerepel az általános költségcsökkentésben.
A szakszervezetek már el is kezdtek panaszkodni. Davide Provenzano, a FIM Szakszervezet vezetője szerint a koronavírus-járvány közepén elég rossz ötlet pont a mosdók számának csökkentésével és a takarítások ritkításával kezdeni a költségcsökkentést és hát ebben is van valami. Az mindenesetre érthető, ha az igazgató nem hagyja annyiban, hogy a cégcsoporton belül a Fiat olasz üzemei esetenként négyszer drágábban termelnek, mint a spanyol vagy francia gyárak.
(Automotive News)