A holland vállalkozás nagyjából bármit átalakít elektromossá, ami mozog.
Több cég is van már Európában, ahol elektromos autóvá alakítanak hétköznapi kocsikat, autókülönlegességeket vagy veteránautókat, de Kispolszki-konverzióra másnál eddig még nem láttunk kidolgozott ajánlatot. Na jó, a holland NL Electric sem kifejezetten a Fiat licensze alapján Lengyelországban gyártott kocsi, hanem az eredeti Fiat 126-os átalakítását ajánlja fel weboldalán az érdeklődőknek, de műszakilag nincs érdemi különbség a két modell között. Így akár Kispókok tömegei is megindulhatnak Hollandia felé, hogy egy komplett belsőség-csere után villanyautóként keljenek új életre az elektromos mobilitás korában.
Az átépítés költsége a beépített akkumulátorok, töltésvezérlés és hajtás méretezésétől függően 3000 és 20 000 euró, 1,1 és 7,3 millió forint közötti összeg lehet. Az elektromos Kispolszki alapváltozata húsz lóerős, 18 kWh-s akkumulátorával egy töltéssel 120 km körüli hatótávolságra képes. Végsebessége 100 km/h, ami nem sokkal marad el a benzinmotorral elérhető eredeti, katalógus szerint 105 km/h-s maximumtól.
Az NL Electric a Kispolszki technikájával a nagyon hasonló szerkezeti felépítésű klasszikus Fiat 500 és Autobianchi Bianchina átépítését is vállalja. A veteránokra szakosodott cég anyavállalatánál, a New Electricnél viszont bármit képesek villamosítani, legyen az egy Toyota LandCruiser autómentőtő, egy Ford Transit furgon vagy egy vontatóhajó. Az elektromossá alakított autók természetesen levizsgáztatva, rendszámmal, érvényes forgalmi engedéllyel kerülnek vissza tulajdonosukhoz.
A villamosított Range Rovert láttad már?