Az egész úgy kezdődött, hogy felhívott Zsuzsi a Harleytól, hogy nem akarjuk-e kipróbálni valamelyik vasat, mert elindult a bérlés programjuk, és elérhető lesz pár motor mostantól napokra is. Ez a hír még egy olyan sportmotor szívű ember gondolatait is felkavarja, mint amilyen én vagyok.

Mondtam is, hogy dehogynem, sőt, ha már lúd, legyen kövér, idén kipróbáljuk az összes elérhető gépet (bővebben a cikk alján), viszont akár erőszakkal is, de elsőként szeretnénk elvinni a legtökösebbet, a Softail Slimet S-t. Szóltam is a csajomnak, hogy készülj, hétvégén óriási motorozás lesz, hozok egy Harleyt. Szegényt még most is sajnálom kicsit, mert azt nem mondtam neki, hogy ő is jöhet.

A legkényelmesebb utasülés, amit valaha készítettek

Ennél férfi nem akarhat jobbat a nőjének és magának sem, mint egy nagyon kényelmes utasülés. Nos, ez annyira faszára sikerült a Softail Slim S-nél, hogy szó nem érheti a ház elejét. Mindenki megkapja amit akar: a férfi a nagy szabadságot, a nő pedig a fájdalommentes pozíciót.

A kanapén.

Na jó, ez kicsit hímsoviniszta volt, de a lényegen nem változtat: ezen a motoron nincs helye utasnak. Ez egy egyszemélyes motor. Olyan, hogy ráülsz, és _te_ elmész vele motorozni, és nagyjából szarsz mindenre, mert elmentél motorozni. Te, meg a Slim. Egy igazán őszinte ügy szabadlelkű férfiaknak, akik nem nagyon kötnek kompromisszumot (és van 7.178.475 forintjuk).

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ha nem vagyunk ilyen szőrösszívűek, akkor fel lehet ám pattintani egy hátsó ülést a bringára, de azért meg kell mozgatni pár csavart.

Egy haverság kezdete

Amikor először megláttam élőben a Slimet, furcsán bizsergő érzés fogott el. Olyan fúha érzés. Alapvetően nem szeretem a choppereket, cruisereket. Én világ életemben sportmotorokon ültem, kijárok néha pályázni, szeretem rendesen megdönteni a kanyarokban, az is kedvemre való, hogy 8000-nél indul meg egy motor igazán, az egyes egészen 160-ig tart, és szerintem menő az egyrészes bőrruha, légterelő púppal a hátán, térdkoptatóval. Ez a motor nagyjából ennek a világnak a szöges ellentéte. Orbitálisan nehéz, masszív V2-es blokk, nulla szélvédelem, egyenes gerincpozíció, pöfékelő hang, alacsonyabb fordulat – óriási nyomaték, nagy, dagi abroncsok. De úgy már az elején éreztem, hogy azért mégis haverok leszünk.

Hol alszik a medve? Ahol akar.

Ráültem, és kicsit úgy éreztem magam, mintha páncélba bújtam volna. Valahogy egy sérthetetlen, magányos, renegát harcos lettem. Biztos hozzátett a sztorihoz a különleges fényezés. Ez a vietnámi dizájn nagyon sokat dob a motoron, a többi szín is rendben van a palettáról, de ettől az egész ügy megváltozik.

Olyan ez a motor, mint egy rohadt menő bőrkabát, amibe ha belebújsz, kettővel jobbképű valaki leszel. Önbizalomnövelő érzés volt ráülni, mint medvének lenni. Egy bajszos medvének.

Számok, hogy átérezd

Nem egy kezdőmotor, azt azért szögezzük le. Ne erre ülj fel, ha meguntad a 250-es nagyrobogót, ide azért kell tisztelet. Jelezném, hogy a paripa 305 kiló. Szerencsére eléggé lent van a súlypontja, így az elindulást követően nagyon szépen lehet manőverezgetni vele, jó érzés beledőlni a kanyarba (amíg hagyja – azért óvatosan jelzett az egyik balos kanyarban, hogy 'haver, ez nem az R1-esed, ezt nem tudod eddig megdönteni', és bemutatkozott egymásnak az oldalsztender és az aszfalt).

Ehhez a tömeghez kell is egy tökös blokk. A tökös alatt elsősorban nyomatékost értek. 1690 ccm. Jó, ez azért úgy jelzett előre valamit, de nagyon könnyedén mozgatja ezt a hatalmas testet ez az istentelenül nyomatékos blokk. (133 NM, ha érdekel, és hogy legyen egy kis támaszod a matekhoz: egy 2001-es Toyota Corolla 1.4-es blokkja 130 NM, csak a súlya mondjuk 4x annyi)

90-nel, ameddig akarod, csak főút legyen

Nagyon élveztem vele azt a pár száz kilométert, amíg egy csapat voltunk, és ki is próbáltam minden élethelyzetben. Városban a léghűtéses blokk és a nagy tömeg nem túl jó tulajdonságok, nagyobb forgalomban (konkrétan dugóközeli haladásra gondolok) azért szenvedés a bandázás vele, de éjszaka, az üres városban krúzolgatni elég fasza volt.

Az autópálya sem ennek a dögnek való, mert 100 fölött a szélvédelem mondjuk úgy, hogy nincs megoldva ennél a kategóriánál, de lássuk be, hogy nem is akarunk ezzel autópályázni. Minek? Teljesen felesleges. Ez a vas másra való.

Konkrétan arra, hogy nekiindulj a naplementének, egyedül, kilencvennel, és kergesd a Napot, amíg ki nem fogy a benzin. Jóféle főúton, krúzoló tempóban (figyelem, tempomat – WFT? – is van a motoron). Figyeled az út mellett a szaladgáló őzeket, meg a sasokat a horizonton, szépen duruzsol a V2, és néha megelőzöl egy pótkocsis Ifát, ha még nálad is lassabban menne.

A motorozás általában az útról szól, és nem arról, hogy elmegyünk A-ból B-be, de ezzel a motorral még lassabban telik az idő, és közben jó arra gondolni, hogy tisztul a fej, szabad a lélek.

Ha pedig kedved lenne menni és érezni ezt a szabadság dolgot, akkor mostantól tudsz bérelni is, mert a magyar Harley is csatlakozott a nemzetközi H-D Rental hálózathoz. Ezek közül tudsz válogatni májustól, akár már egy napra is:

1. Harley-Davidson Forty-Eight

Bérlési díj: 26 670 Ft/nap

2. Harley-Davidson Fat-Bob

Bérlési díj: 30 480 Ft/nap

3. Harley-Davidson Sreet Glide Special

Bérlési díj: 41 910 Ft/nap

4. Harley-Davidson Ultra Limited

Bérlési díj: 41 910 Ft/nap

Ja, és hétköznapokra 30% kedvezmény van. Az azért elég nagy mondás. Időpontok, további információk erre.

(Fotó: Donkó Péter)

És ezt olvastad már?
Hogyan válassz olyan gépházat, ami bírja a strapát? Segítünk
További cikkeink a témában