A nyolcvanas években is nagyon ment a Peugeot-nak, amit a francia gyártó három elképesztő sportautó tanulmányával ünnepelt meg. Persze a Quasar, a Proxima és az Oxia csak álmok maradtak, pedig bármelyiket szívesen láttuk volna gyártásban.

A nyolcvanas évek elején a Peugeot nagyot dobott a 205-össel, az eltalált formájú kisautó óriási siker lett a kereskedésekben, és jól szerepelt a versenypályákon is. A formatervezők úgy gondolták, hogy készítenek belőle egy olyan koncepciót, amit nem szorítanak a kisautók kategóriájának keretei közé, hanem szabadjára engedik a fantáziájukat.

Az eredmény a Quasar lett, amit 1984-ben a párizsi autószalonon mutattak be.

Az alapokat a rali-világbajnokságon szereplő B-csoportos 205 T16 adta hozzá, annak a középre épített, 1,6 literes, négyhengeres, 600 lóerős turbós motorját és összkerékhajtását is átvették, de a karosszériát a kisautóéról egy igazi sportkocsiéra cserélték.

Szemből felismerhetően Peugeot lett a Quasar, amit még izgalmasabbá tett, hogy a motorjára szinte semmilyen burkolat nem került, a kipufogóvégek is feltűnően állnak ki a hátuljából. A vörös belső teret a Clarion által készített műszerfal határozza meg,

A 205 T16 közben sikert sikerre halmozott a raliban, 1985-86-ban megnyerték vele a világbajnokságot, a Peugeot pedig 1986-ban egy jóval merészebb tanulmánnyal áll elő, amit Luigi Colani futurisztikus alkotásai ihlettek.

A 2,8 literes biturbó V6-os a Le Mans-i prototípusokból származott, és 680 lóerőre volt képes, amivel a 4,42 méter hosszú, 2,06 méter széles és 1,14 méter magas Proxima végsebessége elérte a 300 km/órát.

A túlságosan erős autók miatt veszélyessé vált B-csoport megszűnésével a Peugeot kiszállt a raliból, és a következő szuperautó-tanulmánya már a Le Mans-i szereplését vetítette előre.

A 4,61 méter hosszú, 2,02 méter széles és mindössze 1,13 méter magas Oxia fényszórói és hátsó lámpái a Peugeot 405-ről lehetnek ismerősek, de ez a szuperautó annál sokkal fantasztikusabban mutatott.

Képzelheted, hogyan ment az Oxia, ami 3,6 másodpercen belül gyorsult százra, és még fantasztikusabb, hogy a Peugeot gyári tesztpilótájával elérte a 350 km/órás sebességet az olaszországi Nardo körpályán.

A ’88-as tanulmányautó fedélzetén számítógép által vezérelt légkondicionáló, elektromosan mozgatható ülések, CD-lejátszós hifi, rádiótelefon, és még forgalom- és időjárás-előrejelző rendszer is volt, a gumiabroncsok nyomását is komputer vezérelte.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon