Az autóipar egyik nagyja arról, mikor is kezdődött pontosan az autóversenyzés, és hány kocsi kell hozzá.

"Az autóversenyzés öt perccel a második autó megépítése után kezdődött!"

Ha a Fordoknál maradunk, ez a pont 1898-ben jött el, amikor Henry megépítette második Quadricycle-jét. Valószínűleg azért adta neki ezt a nevet, mert biciklikerekeket és lánchajtást használt. A kéthengeres motor etanolt égetett, négy lóerőt termelt, és a kétfokozatú váltón át 32 km/h végsebességet biztosított az első hivatalos Fordnak. A rúddal kormányzott autó ülése alatt tizenegy literes üzemanyagtartály lapult, de hogy ez mekkora hatótávolságot adott a járműnek, nem tudni. Ahhoz viszont elég sikeres volt, hogy megalakuljon a Henry Ford Company, majd 1903-ban a Ford Motor Company. Henry következő nagy dobása az A-modell volt, melyből már ezerhétszáz készült, így biztosak lehetünk benne, volt versenyzés bőven.

Bár az első Fordban még nem ültünk, veteránokban már igen!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés