Niki Lauda a nem túl sikeres ’74-es év után 1975-ben egy új autóval szerezte meg első világbajnoki címét. A Ferrari 312T egyik példánya fantasztikus állapotban került eladósorba, és egy vagyont remélnek érte.

1974-ben főleg műszaki hibák hátráltatták Niki Lauda szezonját, ezért még nagyobb elszántsággal kezdte a következő évet, amire új autót fejlesztett a Ferrari. A keresztben beépített sebességváltójával ideálisabb súlyelosztású, keskenyebb orrával jobb aerodinamikájú, 500 lóerős 12 hengeres motorral szerelt 312T a különböző változataival együtt

a pályafutása során 27 futamgyőzelmet, három egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet hozott a Ferrarinak.

Niki Lauda egy bajnokságon kívüli silverstone-i futamon vezette először a képen látható autót, majd megnyerte vele a francia nagydíjat, második lett a holland, és harmadik a német versenyen. Sőt, mind az öt futamon, amin rajthoz állt ezzel a példánnyal, a pole pozíciót is megszerezte.

A szezon végére meglett a világbajnoki cím is, Niki Lauda számára az első a háromból, a Ferrarinak pedig 1964 óta először.

Az autóval még Lauda csapattársa, Clay Regazzoni is rajthoz állt 1976-ban, majd nyugdíjazták. Előbb egy francia gyűjtő vette meg, és két évtizedig megtartotta, tőle egy holland kollekcióba került, most egy amerikai tulajdonos kínálja eladásra az alaposan felújított, szinte újszerű versenyautót. A 312T-re a Gooding & Co. augusztusi aukcióján lehet licitálni, és nyolcmillió dollárra, azaz 2,3 milliárd forintnak megfelelő összegre számítanak érte.

(Képek: Gooding & Co.)

Ha még nem láttad:

Ez is érdekelhet:

Fantasztikus száguldás Niki Lauda ’74-es Ferrarijával a monacói pályán

A hangjától ki fog rázni a hideg, de a látvány sem utolsó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában