Európai változatban is bemutatta a Honda a Civic új generációját, ami stílust váltott, ezért akkor is tetszhet, ha eddig nem jött be a típus. Az ötajtós kompakt modellre azonban még elég sokat kell várnunk.
A Honda két hónapja mutatta meg az első képeket a Civic új generációjáról. A hetvenes évek óta ez már a tizenegyedik széria, amit elsőként az amerikai piacra szánt lépcsőshátú karosszériával ismerhettünk meg.
Most azonban az európai vevőket érdeklő ötajtós modellt is megmutatta a Honda, aminek a stílusa teljesen eltér az elődjétől.
A Civic búcsút intett az éles vonalaknak és az osztott hátsó szélvédőnek, az új széria sokkal letisztultabb stílusú lett,
amivel olyan vevőknek is tetszhet, akiknek eddig nem jött be a Honda kompaktja. A lapos, hosszú motorházfedele és a lejtős hátsó szélvédője egyedi formájúvá teszik a Civicet a kategóriatársak közt.
Az újdonság nagyobb is lett, a hossza három centivel 4,55 méteresre, a tengelytávja négy centivel 2,74 méteresre nőtt.
A kormánykerék mögé került digitális műszeregység és a középkonzol tetején lévő, akár 9 colos érintőképernyő is vadonatúj. A műszerfal teljes szélességét elfoglaló légbeömlő huzatmentes szellőzést biztosít.
A motorkínálatról még csak azt árulta el a Honda, hogy az új Civic az európai piacra kizárólag hibrid hajtással készül majd.
Az amerikai vevők kétliteres, 160 lóerős szívómotor és 1,5 literes, 182 lóerős turbós motor közül választhatnak, és az is biztos, hogy a Civic Type R visszatér, de nem tudni, hogy Európában kapható lesz-e.
Hiába mutatták be, a forgalmazásra még elég sokat kell várnunk,
a most megjelent új Civic első példányai ugyanis csak több mint egy év múlva, 2022 őszén érkeznek a Honda-kereskedésekbe. A japán márka már korábban bejelentette, hogy addigra minden modelljét hibrid vagy tisztán elektromos hajtással árulja majd.