A Honda megmutatta az első képeket a Civic Type R új generációjáról, és bár a teljesítményét még nem árulta el, de azt igen, hogy a típus történetének legerősebb autója lesz.
Nem tudtuk volna ennél jobban várni a vadonatúj Civic Type R leleplezését, főleg azóta, hogy kipróbáltuk a Civic új generációját, ami már a hibrid hajtásával is élvezetesen vezethető lett. A Honda már jó előre megígérte, hogy ebből a szériából is készül majd Type R változat, most pedig végre leplezetlenül is megmutatta az újdonságot.
Az új Civic letisztultabb stílusa folytatódik a Type R-en is, amely ugyan nem annyira agresszív, mint az elődje, de első ránézésre látszik rajta, hogy a legerősebb változatot látjuk. A Honda sportkompaktja megtartotta a középre tett három kipufogóvéget, és
a hátsó szárnya is jókora darab, de az elődjéhez képest egy karcsú alumíniumkonzollal rögzítették.
A nagyobb légbeömlőjével és a szélesebb kerékjáratok alatt a 19 colos, matt fekete kerekekkel a Civic Type R ezúttal is igencsak látványos jelenség lett. A képeken a jellegzetes Championship White fényezéssel látható, de ezen kívül
Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black és Sonic Grey színekben is rendelhető lesz.
A sportos hangulatú belső térben velúrhatású anyaggal borították az üléseket és még a kormánykereket is. Újdonság a LogR alkalmazás továbbfejlesztett változata, amely a fedélzeti számítógép adatait adja tovább egy okostelefon-alkalmazásnak, így
a telefonról lekérdezhetjük a köridőket, a kanyarsebességeket és a tapadási adatokat.
A Honda szerint minden eddiginél erősebb lesz az új Civic Type R, de a teljesítményét egyelőre nem árulta el.
Azt azonban igen, hogy a kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotor továbbfejlesztett változatát kapja, ami a kategóriája egyik legjobb literteljesítményű motorja lesz. Az elődje 320 lóerőre volt képes, úgyhogy ennél is többre számíthatunk.
Tovább tökéletesítették a hatfokozatú manuális váltót, és annak visszakapcsoláskor gázfröccsöt adó rendszerét.
A fém váltókarja nemcsak gyönyörű, de erősebb is lett, és pontosabban megmunkált kulisszát kapott, hogy élmény legyen kapcsolgatni. A Brembo fékek pontosabban adagolhatók lettek, a hűtési rendszer pedig kemény igénybevételnél is jobban teljesít.
A Honda szerint tökélyre fejlesztették a kipufogórendszert, amivel még szebb lett a Civic Type R hangja,
és mit mondhatnánk, alig várjuk, hogy élőben is halljuk! Még egy kicsit türelmesnek kell lennünk, a Honda kultikus sportkompaktjának új generációja csak 2023-ban érkezik, az első rajongók az első negyedévben vehetik át a sajátjukat.
Ez is érdekelhet: