1997 augusztusában mutatták be az első Honda Civic Type R-t, mely nem volt kapható európai piacon, de ettől függetlenül világhírűen jó hot hatch a japán kisautó, aminek éppen a fehér szín és a piros üléses beltér az egyik védjegye.
Mindig van valami különös varázsa a 2000-es évek környéki autóknak és ez különösen igaz a japánokra, amik egyszerű formákkal, megbízható technikával és remek futóművel szinte minden változatban megadták a gondosan megtervezett finommechanika érzetét.
Különösen igaz ez az első Civic Type R-re, mely kicsi és könnyű, mellé pedig erős és kezes.
Nagyon sokféleképp lehet tökéletes egy hot hatch. Lehet virgonc vagy éppen olyan éles, mint a Honda Civic legerősebb változata, amit a japánok először megtartottak maguknak. Jobbkormányos változatban készültek ezek az autók, helyi piacra, de a híre hamar körbeszaladt a világon.
Championship white nevű fehér fényezése a mai napig kíséri a típust, akárcsak az üvegen keresztül is feltűnő piros Recaro sportülések és a szintén piros szőnyegezés az utastérben. A hátsó pad már egyszerű szürke szövet, mely nagyon jól hangsúlyozza, hogy mennyire sokadrangú tényező ebben a férőhelyek száma.
Valódi élményautó, aminek az ízét a kihegyezett és pörgős B16B kódú motor adja.
1,6 literes, négyhengerese, természetesen VTEC vezérléssel a korszak legnagyobb literteljesítményű motorja volt. 8200-as fordulaton 185 lóerőt ordít ki magából és 160 nm nyomatéka van 7500-tól. Kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 225 km/óra is lehetne, ha a japán gentleman's agreement engedne 180-nál többet.
Nem csak egyszerűen belelógattak egy zseniális motort a Civicbe, hanem a Type R karosszériáját merevebbre hegesztették, valamint átdolgozták a váltót és sperr is került bele, hogy vidámabban lehessen vele fűzögetni a kanyarokat.
184 ezer kilométerrel az órájában ez a 2000-es évjáratú Civic Type R közel 9 millió forintot ért meg új tulajdonosának egy aukción, amiből jól látható, hogy mennyire másik ligában mozog, mint egy szokványos Civic.
Ez is érdekelhet: